Izvorni znanstveni članak
Ekonomska logika osnovnog obrazovanja u Srbiji
Ivan Stanojević
orcid.org/0000-0003-3193-3068
; Fakultet političkih nauka, Univerzitet u Beogradu, Beograd, Srbija
Sažetak
U ovom radu identifikujem institucionalne prepreke za unapređenje kvaliteta
osnovnog obrazovanja u javnim školama u Republici Srbiji. Mikroekonomskom
analizom pokušavam da pokažem kako trenutna pravila stvaraju negativne
podsticaje za zaposlene u školama da se više trude i poboljšaju kvalitet rada sa
decom. Kao alternativu pokušavam da kandidujem vaučerski model finansiranja
osnovnog obrazovanja koji je Milton Fridman predstavio u svom radu The Role
of Government in Education iz 1955. godine.
Ključne riječi
osnovno obrazovanje; institucionalni feleri; konkurencija na tržištu rada; problem principala i agenta; vaučeri; Milton Fridman
Hrčak ID:
145789
URI
Datum izdavanja:
15.9.2014.
Posjeta: 1.556 *