Željeznice 21, Vol. 14 No. 3, 2015.
Pregledni rad
USPOSTAVA I POBOLJŠANJE SUSTAVA UPRAVLJANJA KVALITETOM U CILJU UČINKOVITOG RESTRUKTURIRANJA HŽ INFRASTRUKTURE D.O.O.
Dražen Kaužljar
orcid.org/0000-0002-3309-626X
; HŽ Infrastruktura d.o.o., Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Većina željezničkih poduzeća u Europi certifi cirana je prema više ISO standarda (9001, 14001, 18001), dok je u Hrvatskoj implementiranje tih zahtjeva još na početku. Danas HŽ Infrastruktura ima certifi kat o sustavu upravljanja kvalitetom prema normi ISO 9001, dok HŽ Cargu i HŽ Putničkom prijevozu to još uvijek nije uspjelo. Uspostava sustava upravljanja kvalitetom prema normi ISO 9001 nije se provodila lagano ni u tradicionalno zatvorenom sustavu HŽ Infrastrukture, dijelom radi neprihvaćanja promjena, ali dijelom i radi stvaranja paralelnog sustava upravljanja koji željeznički radnici nisu prihvaćali. Danas je situacija ipak bolja i vide se prvi konkretni pomaci. U sljedećem trogodišnjem certifi kacijskom ciklusu postavljeni su ambiciozni ciljevi kako bi primjena zahtjeva norme ISO 9001 imala reaktivnu i proaktivnu primjenu te na taj način stvarala korist HŽ Infrastrukturi.
Ključne riječi
sustav upravljanja kvalitetom; restrukturiranje željezničkog sustava; procesna organizacija; norma ISO 9001
Hrčak ID:
147102
URI
Datum izdavanja:
30.9.2015.
Posjeta: 2.645 *