Transition, Vol. 17 No. 35, 2015.
Review article
PRODAJA NEKRETNINA U STAROJ DUBROVAČKOG GRADSKOJ JEZGRI – ČINJENICE, GLEDIŠTA PRODAVATELJA I LOKALNOG STANOVNIŠTVA
Nives Vidak
; Sveučilište u Dubrovniku, Dubrovnik
Joško Joško
; Institut za antropologiju, Zagreb
Abstract
Turizam postaje promotor globalnih društvenih promjena, ali upitno je u kolikoj su mjeri pozitivne promjene koje inducira prodaja nekretnina, u ovom slučaju u staroj gradskoj jezgri Dubrovnika. U ovom smo istraživanju nastojali dobiti odgovore na tri glavna pitanja: o prodavateljima nekretnina i njihovim motivima; o mišljenjima i stavovima stanovnika u odnosu na promjene vlasništva u povijesnoj jezgri Dubrovnika; o interakciji između stranih ulagača i tarosjedioca. Analizirali smo sadržaje polustrukturiranih intervjua s
prodavateljima nekretnina u staroj gradskoj jezgri Dubrovnika, stanovnicima i istaknutim javnim osobama, kao i predstavnicima gradskih i državnih ustanova. Potom su evidentirane promjene vlasništva u staroj gradskoj jezgri u istraživanom periodu te podaci o broju djece upisane u prvi razred s adresom stanovanja u staroj gradskoj jezgri. Rezultati su pokazali da su promjene u turističkoj ponudi vezane uz kupnju nekretnina u staroj gradskoj jezgri od strane stranih ulagača slabo zastupljene u službenim krugovima u Dubrovniku. Struktura stanovništva se vidljivo mijenja i ogleda u polupraznim kućama i ulicama u zimskom periodu. Broj mladih obitelji i djece u Gradu sve je manji. Rijetke su reakcije službenih vlasti na problematiku i malo je pokušaja konkretnih rješenja u vezi s iseljavanjem domicilnog stanovništva. Vlasti nemaju skoro nikakva rješenja niti prijedloge za sprečavanje kupnje starine od strane stranih ulagača, a u vrlo malo slučajeva iskorišteno je pravo prvokupa, zbog nedostatka sredstava, uz često prebacivanje odgovornosti na državne instance. Reakcije domicilnog stanovništva nešto su izraženije, ali bez konkretnih radnji. Prevladava negativan stav prema dolasku stranih ulagača, dok je mogućnost financijske
koristi i dalje privlačna dijelu domicilnog stanovništva, pa se prodaja nastavlja.
Keywords
Dubrovnik; evidencije; globalizacija; intervjui; turizam
Hrčak ID:
147503
URI
Publication date:
28.10.2015.
Visits: 1.696 *