Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15567/mljekarstvo.2015.0409
Potrošačke preferencije studentske populacije kao odrednica uspješnog upravljanja kvalitetom mlijeka
Jelena Kristić
orcid.org/0000-0003-4465-2900
; Zavod za agroekonomiku, Poljoprivredni fakultet u Osijeku, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Kralja Petra Svačića 1d, 31000 Osijek, Hrvatska
Jadranka Deže
orcid.org/0000-0002-5757-7068
; Zavod za agroekonomiku, Poljoprivredni fakultet u Osijeku, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Kralja Petra Svačića 1d, 31000 Osijek, Hrvatska
Tina Bobić
orcid.org/0000-0001-9975-1258
; Zavod za stočarstvo, Poljoprivredni fakultet u Osijeku, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Kralja Petra Svačića 1d, 31000 Osijek, Hrvatska
Ivana Fosić
; Katedra za ekonomiku i management gospodarskih subjekata, Ekonomski fakultet u Osijeku, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Trg Ljudevita Gaja 7, 31000 Osijek, Hrvatska
Dubravka Živoder
; Odjel za tržište i marketing poljoprivrednih proizvoda, Hrvatska poljoprivredna agencija, Ilica 101, 10000 Zagreb, Hrvatska
Ana Crnčan
orcid.org/0000-0002-9320-8550
; Zavod za agroekonomiku, Poljoprivredni fakultet u Osijeku, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Kralja Petra Svačića 1d, 31000 Osijek, Hrvatska
Sažetak
Strateški cilj upravljanja kvalitetom mlijeka zasigurno je vrhunski proizvod s visokim razinama intrinzičnih i ekstrinzičnih karakteristika kvalitete. Kako bi se u tome uspjelo, većinu aktivnosti u procesu upravljanja treba usmjeriti na ona obilježja kvalitete koja su prepoznatljiva prosječnom potrošaču mlijeka. U cilju utvrđivanja navedenog, provedeno je indikativno istraživanje na uzorku od 1157 ispitanika mlade populacije. Rezultati su pokazali kako mladi potrošači od intrinzičnih obilježja kvalitete najviše valoriziraju okus i količinu mliječne masti u kategoriji 2,8-3,2 %, dok od ekstrinzičnih obilježja kvalitete vrednuju cijenu i podrijetlo proizvoda, odnosno podrijetlo mlijeka. Upravo podrijetlo mlijeka nije do kraja iskorišteno u promocijskim naporima proizvođača prilikom njegovog promoviranja, pogotovo u podsegmentu urbano mladih potrošača, čime bi se proizvođači jasno diferencirali, ali i ostvarili konkurentsku prednost na domaćem i međunarodnom tržištu.
Ključne riječi
kvaliteta; upravljanje kvalitetom; mlijeko
Hrčak ID:
148189
URI
Datum izdavanja:
11.11.2015.
Posjeta: 2.506 *