Educatio biologiae, No. 1., 2014.
Stručni rad
PROJEKTNA NASTAVA: PRIMJENA U IZRADI ISTRAŽIVAČKIH RADOVA UČENIKA
Vesna Fabijanić
orcid.org/0000-0002-5529-3408
; Srednja škola „Bartul Kašić“, Pag
Sažetak
Projektna nastava je oblik nastave, pogodan za izradu malih osobnih projekata-istraživačkih radova učenika u nastavi biologije, koji uključuje i interakcije s drugim predmetima Ovakvi projekti omogućuju potpunu orijentiranost nastavnika prema učeniku. Njeguju timski rad i partnerski odnos svih sudionika projekta, pospješuju razvoj istraživačkih, organizacijskih, komunikacijskih i kritičkih sposobnosti učenika, te usvajanje metodologije znanstvenoistraživačkog rada. U ovoj se školi provode u manjim skupinama učenika, koje pronalaze teme od interesa, a potom zajedno s nastavnikom definiraju ciljeve i zadatke projekta. Radi prikupljanja relevantnih podataka, važna je internetska komunikacija učenika sa znanstvenicima u području znanosti kojem su pripadne teme projekata. Rezultati tih projekata prikazani su na županijskim i državnim natjecanjima i smotrama učeničkih istraživačkih radova, a neki su objavljeni i na stranicama E-mail škole biologije. Visoko su vrednovani, što pokazuje da su učenici stekli sposobnost rješavanja istraživačkih problema, izražavanja i odlučivanja, te usvajanja metoda koje se rijetko rabe u klasičnoj nastavi. Teme projekata su iz različitih područja biologije, a neke su povezane i s nastavom iz kemije i geografije. Projektna je nastava važan način učenja u suvremenim obrazovnim sustavima, jer je primjenjiva u svim vrstama nastave, osobito pri učenju interdisciplinarnih tema i sadržaja, u izvannastavnim aktivnostima, a neizostavna je u radu s nadarenim učenicima.
Ključne riječi
učenički istraživački radovi; projektna nastava; biologija
Hrčak ID:
148928
URI
Datum izdavanja:
16.12.2014.
Posjeta: 9.076 *