Stručni rad
PREDNOSTI STRATEGIJE UPRAVLJANJA ODNOSOM S KUPCIMA
Vesna Vučemilović
; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici
Sažetak
Stalne promjene na tržištu uvjetuju promjene u marketinškim strategijama koje poduzeća usvajaju i primjenjuju. Upravljanje odnosom s kupcima ili korisnicima jedna je od strategija koje se primjenjuju kako bi se povećala lojalnost postojećih kupaca kroz zadovoljenje njihovih potreba. U tu svrhu se putem sofi sticiranih tehnoloških rješenja objedinjuju svi podatci o kupcima na jednom mjestu, te se na temelju tih podataka rade analize s ciljem boljeg zadovoljenja potreba kupaca. Kako se radi o velikim ulaganjima treba dobro procijeniti koliko je takva strategija prikladna za djelatnost poduzeća. Osim toga, ako se poduzeće odluči za primjenu i uvođenje strategije upravljanja odnosa s kupcima, treba voditi računa o privatnosti kupaca kako se ne bi polučili negativni efekti. Upravljanje odnosom s kupcima treba biti dio cjelokupnog upravljanja kvalitetom na svim razinama u poduzeću kako organizacijskim tako i upravljačkim. Ukoliko svi zaposleni ne usvoje nove načine razmišljanja i djelovanja, teško se može uspješno implementirati upravljanje odnosom s kupcima. Jedno od prvih poduzeća koje je uspješno uvelo CRM (Customer Relationship Management) u Hrvatskoj je tadašnji Hrvatski Telekom d.d. (danas T-com). Na njihovom primjeru ćemo pokazati prednosti ove strategije.
Ključne riječi
upravljanje; kupci; CRM; marketing strategije
Hrčak ID:
149939
URI
Datum izdavanja:
23.12.2015.
Posjeta: 8.382 *