Izvorni znanstveni članak
Samoprocjena znanja učenika osnovnih škola, nastavnika i ravnatelja o drogama i pitanjima vezanim uz droge
Andreja Hočevar
; Faculty of Arts, Department of Educational Sciences,University of Ljubljana, Slovenia
Jasna Mažgon
; Faculty of Arts, Department of Educational Sciences,University of Ljubljana, Slovenia
Mojca Kovač Šebart
; Faculty of Arts, Department of Educational Sciences,University of Ljubljana, Slovenia
Sažetak
Na reprezentativnom uzorku učenika (n=1527), nastavnika (n= 163) i ravnatelja (n=60) osnovnih škola, istražili smo kako oni procjenjuju svoje znanje o drogama, prevenciji, konzumaciji i zlouporabi droga. Podaci koji su prikupljeni slični su podacima istraživanja provedenog u Sjevernoj Irskoj pod nazivom ‘Droge: što mladi ljudi znaju’ (1998).
U ovom istraživanju, učenici, nastavnici i ravnatelji navode da učenici najviše znanja o konzumaciji i zlouporabi droga stječu u školi, posebno od nastavnika i stručnih suradnika. Međutim, veliki broj sudionika smatra da to nije dovoljno. Gotovo polovica nastavnika osnovnih škola u Sloveniji (46.5%) vjeruje da pojedinačni nastavni planovi i programi predmeta (kurikulumi) ne sadrže dovoljno ciljeva i didaktičkih preporuka koje se bave pitanjima droga. Nadalje, rezultati inozemnih istraživanja pokazuju da, tijekom svojeg preddiplomskog obrazovanja, nastavnici ne stječu dovoljno znanja o pitanjima vezanim u droge (Allot i Paxton, 2000). Stoga ne čudi da je 61.5% nastavnika slovenskih osnovnih škola izrazilo potrebu za dodatnim edukacijama u ovom području.
Ključne riječi
droge; prevencija konzumacije droga; znanje o drogama; kurikulumi; nastavnici
Hrčak ID:
150112
URI
Datum izdavanja:
28.12.2015.
Posjeta: 2.019 *