Market-Tržište, Vol. 27 No. 2, 2015.
Prethodno priopćenje
Online kupovni obrasci generacije Y
Katija Vojvodić
orcid.org/0000-0001-7870-1438
; Sveučilište u Dubrovniku, Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju
Matea Matić
orcid.org/0000-0003-2788-2472
; Sveučilište u Dubrovniku, Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju
Sažetak
Prednosti elektroničke maloprodaje mogu rezultirati i nekontroliranom kupovinom online potrošača, odnosno njihovim ekstremnim kupovnim ponašanjem. Temeljni je cilj ovoga rada istražiti i determinirati kupovne obrasce online potrošača generacije Y kako bi se na temelju obilježja u online kupovini ispitalo postojanje različitih modaliteta ponašanja. Isto tako, cilj je rada utvrditi povezanost izdvojenih faktora s kupovnom namjerom online potrošača generacije Y. Empirijsko istraživanje provedeno je na uzorku od 515 potrošača na području Dubrovačko-neretvanske županije. Rezultati istraživanja dobiveni faktorskom analizom upućuju na to da online potrošači generacije Y kupuju na temelju tri izdvojena faktora, tj. kompulzivnosti, impulzivnosti te funkcionalnosti. Analizom varijance utvrđene su razlike u izdvojenim faktorima s obzirom na obilježja u online kupovini potrošača generacije Y. Isto tako, rezultati korelacijske analize pokazuju statistički značajnu povezanost izdvojenih faktora i kupovne namjere u online potrošača generacije Y.
Ključne riječi
online kupovno ponašanje; kupovni obrasci; elektronička maloprodaja; generacija Y
Hrčak ID:
151320
URI
Datum izdavanja:
29.12.2015.
Posjeta: 3.839 *