Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.7305/automatika.2015.07.714

Neizrazita strategija optimizacije potrošnje energije za paralelno hibridno električno vozilo korištenjem kaotičnog nedominirajućeg genetskog algoritma sortiranja

Junyi Liang ; National Engineering Laboratory for Automotive Electronic Control Technology, Shanghai Jiao Tong University, Shanghai, China
Jianlong Zhang ; National Engineering Laboratory for Automotive Electronic Control Technology, Shanghai Jiao Tong University, Shanghai, China
Hu Zhang ; National Engineering Laboratory for Automotive Electronic Control Technology, Shanghai Jiao Tong University, Shanghai, China
Chengliang Yin ; National Engineering Laboratory for Automotive Electronic Control Technology, Shanghai Jiao Tong University, Shanghai, China


Puni tekst: engleski pdf 1.550 Kb

str. 149-163

preuzimanja: 1.052

citiraj


Sažetak

Ovaj rad prikazuje paralelno hibridno električno vozilo (HEV) opremljeno hibridnim spremnikom energije. Kako bi se omogućila funkcionalnost pogonskog sklopa ovakvog HEV-a korištena je strategija raspolaganja energijom zasnovana na neizrazitoj logici. Također, prikazan je više kriterijski genetski algoritam kaosa za optimiranje parametara neizrazite funkcije povezanih s ekonomskim pokazateljem te pokazateljima emisije HC-a, CO-a i NOx-a. Osnovni cilj algoritma je omogućiti izlazak iz lokalnih optimuma i uspostavljanjem kompromisa omogućiti dosezanje boljih rješenja. Kaotični inicijalizacijski operator, kaotično križanje i operator mutacije, kaotični operator poremećaja i kaotični operator lokalnog pretraživanje uključeni su u nedominirajući genetski algoritam sortiranja II (NSGA-II) u svrhu formulacije novog problema nazvanog kaotični NSGA-II (C-NSGA-II). Simulacijski rezultati i usporedbe prikazuju kako kaotični operator može povećati uspješnost traženja optimalnog rješenja. Zaključno, C-NSGA-II je primjeren za rješavanje problema raspolaganja energijom u HEV-u.

Ključne riječi

operator kaosa; neizrazita logika; hibridna električna vozila; više kriterijska optimizacija; NSGA-II

Hrčak ID:

152850

URI

https://hrcak.srce.hr/152850

Datum izdavanja:

20.10.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.491 *