Izvorni znanstveni članak
Od djevojčice s ulice do rimske božice: stvaranje višestrukih vizualnih Alica od 1858. do 1872.
Erga Heller
orcid.org/0000-0002-8330-7782
; Kaye Academic College of Education, Be’er Sheba, Israel
Sažetak
Viktorijanske prikaze djetinjstva nalazimo u raznolikim kulturnim tekstovima, i to u različitim verbalnim i vizualnim oblicima – od književnih opisa do samostalnih slika. Aličine pustolovine u Čudozemskoj Lewisa Carrolla (1865.) u tome smislu ne predstavljaju iznimku. Međutim, Aličin lik jedan je od prvih koji se prometnuo u intermedijsku figuru, pri čemu je Alica postala junakinjom fantastične književnosti kao i ikonom popularne kulture. Ovaj se rad usmjerava na tri oblika Aličina umjetničkoga prikaza: (a) verbalni Lewisa Carrolla, (b) fotografske otiske „prave“ Alice, Alice Liddell, koje su načinili Carroll, 1858. godine, i Julia Margaret Cameron, 1872. godine, kao i na (c) ilustracije Lewisa Carrolla (1864.) i Johna Tenniela (1865.). Istražujući višestruke Aličine prikaze u odabranome korpusu, cilj je rada utvrditi je li Carrollova junakinja ikada bila „prava“ viktorijanska djevojčica. Nadalje, u radu se analiziraju Aličine vizualne karakteristike u svrhu razotkrivanja Alice kao onodobnoga vizualnoga koncepta.
Ključne riječi
fantastična književnost; Aličine pustolovine u Zemlji Čudesa; ilustracija; fotografija; intermedijalnost; vizualna kultura; Julia Margaret Cameron
Hrčak ID:
154123
URI
Datum izdavanja:
23.12.2015.
Posjeta: 2.213 *