Revija za sociologiju, Vol. 26 No. 3-4, 1995.
Izvorni znanstveni članak
Racionalnost i osjećaji
Velimir Šonje
; Narodna banka Hrvatske
Sažetak
Ekonomika i sociologija mogu pnditi jedinstven metodološki okvir za analizu izbora i sustava alokacije rijetkih dobara. Definiranje toga metodološkog okvira zahtijeva jasnije tumačenje dvaju osnovnih aksioma ekonomike - aksioma maksimiziranja koristi i racionalnosti. Racionalnost nije neograničena i ne ogleda se u računici; izborom rukovode osjećaji čiju ulogu možemo simulirati ulogom cijena u matematičkom modelu optimizacije s ograničenjima. Osjećaji su pod utjecajem normi i institucija općenito, a preferencije su stabilne. U okvini takvog modela ponašanja može se objasniti zašto čin izbora podjednako racionalnih aktera između istih dobara vodi različitom ponašanju u različitim sustavima alokacije.
Ključne riječi
racionalnost; ograničena racionalnost; izbor; norme; osjećaji; sustavi alokacije rijetkih dobara
Hrčak ID:
154567
URI
Datum izdavanja:
31.12.1995.
Posjeta: 2.217 *