Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Racionalnost i osjećaji

Velimir Šonje ; Narodna banka Hrvatske


Puni tekst: hrvatski pdf 13.103 Kb

str. 127-140

preuzimanja: 1.240

citiraj


Sažetak

Ekonomika i sociologija mogu pnditi jedinstven metodološki okvir za analizu izbora i sustava alokacije rijetkih dobara. Definiranje toga metodološkog okvira zahtijeva jasnije tumačenje dvaju osnovnih aksioma ekonomike - aksioma maksimiziranja koristi i racionalnosti. Racionalnost nije neograničena i ne ogleda se u računici; izborom rukovode osjećaji čiju ulogu možemo simulirati ulogom cijena u matematičkom modelu optimizacije s ograničenjima. Osjećaji su pod utjecajem normi i institucija općenito, a preferencije su stabilne. U okvini takvog modela ponašanja može se objasniti zašto čin izbora podjednako racionalnih aktera između istih dobara vodi različitom ponašanju u različitim sustavima alokacije.

Ključne riječi

racionalnost; ograničena racionalnost; izbor; norme; osjećaji; sustavi alokacije rijetkih dobara

Hrčak ID:

154567

URI

https://hrcak.srce.hr/154567

Datum izdavanja:

31.12.1995.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.217 *