Izvorni znanstveni članak
Interkulturalizam u nastavi istarske zavičajne književnosti
Marko Ljubešić
; Filozofski fakultet u Pulo
Sažetak
Specifična višejezična struktura istarske zavičajne književnosti, važnost primjene načela zavičajnosti kao i usmjerenost suvremenoga školskog sustava k interkulturalizmu, uvjetuje potrebu zastupljenosti onih zavičajnih književnih sadržaja koji nisu nužno pisani hrvatskim standardnim jezikom ili čakavskim dijalektom, već pripadaju slovenskom i talijanskom jeziku (istrovenetskom dijalektu). Analiza osnovnoškolskoga i gimnazijskoga nastavnog programa iz hrvatskoga jezika pokazala je potpuni izostanak takvih sadržaja u nastavi hrvatskoga jezika. Na primjeru interpretacije romana Bolji život Fulvija Tomizze, u sklopu projektne nastave, pokazana je jedna od mogućnosti drukčijeg pristupa zavičajnoj književnosti u nastavi.
Ključne riječi
istarska zavičajna književnost; interkulturalizam; projektna nastava
Hrčak ID:
157874
URI
Datum izdavanja:
21.8.2013.
Posjeta: 1.780 *