Izvorni znanstveni članak
Lektira u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika
Goran Novaković
; XII. gimnazija
Igor Medić
; XII. gimnazija
Sažetak
U radu se iznosi analiza rezultata anonimnoga anketnog istraživanja provedenoga među učenicima trećih razreda XII. gimnazije u Zagrebu. Analizirani su učenički stavovi prema lektiri u nastavi hrvatskoga jezika, način pripreme za nastavne sate lektire i čitateljske navike učenika. Rezultati su potvrdili mnoge polazišne pretpostavke i uvide ranije provedenih sličnih istraživanja prema kojima je postojeći program nastave hrvatskoga jezika u srednjim školama (podjednako u gimnazijama i u strukovnim školama) u neskladu sa sposobnostima, interesima i čitateljskim iskustvom učenika. Autori stoga predlažu drugačiji pristup obradi lektirnih djela i nastavi književnosti u cjelini koji će istovremeno poticati samostalan čitateljski angažman učenika te razvoj vještina kritičkoga i analitičkoga čitanja.
Ključne riječi
lektira; gimnazijski program; čitanje; čitateljske navike; nastava književnosti
Hrčak ID:
157987
URI
Datum izdavanja:
21.8.2013.
Posjeta: 2.975 *