Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Lektira u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika

Goran Novaković ; XII. gimnazija
Igor Medić ; XII. gimnazija


Puni tekst: hrvatski pdf 503 Kb

str. 71-91

preuzimanja: 1.437

citiraj


Sažetak

U radu se iznosi analiza rezultata anonimnoga anketnog istraživanja provedenoga među učenicima trećih razreda XII. gimnazije u Zagrebu. Analizirani su učenički stavovi prema lektiri u nastavi hrvatskoga jezika, način pripreme za nastavne sate lektire i čitateljske navike učenika. Rezultati su potvrdili mnoge polazišne pretpostavke i uvide ranije provedenih sličnih istraživanja prema kojima je postojeći program nastave hrvatskoga jezika u srednjim školama (podjednako u gimnazijama i u strukovnim školama) u neskladu sa sposobnostima, interesima i čitateljskim iskustvom učenika. Autori stoga predlažu drugačiji pristup obradi lektirnih djela i nastavi književnosti u cjelini koji će istovremeno poticati samostalan čitateljski angažman učenika te razvoj vještina kritičkoga i analitičkoga čitanja.

Ključne riječi

lektira; gimnazijski program; čitanje; čitateljske navike; nastava književnosti

Hrčak ID:

157987

URI

https://hrcak.srce.hr/157987

Datum izdavanja:

21.8.2013.

Posjeta: 2.975 *