Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Igrokazi, svečanosti, deklamacije, igre i školska prikazivanja - kazališne, predstavljačke i dramske aktivnosti djece i mladeži druge polovice 19. stoljeća

Vladimir Krušić ; Hrvatski centar za dramski odgoj


Puni tekst: hrvatski pdf 551 Kb

str. 21-52

preuzimanja: 812

citiraj


Sažetak

Početci hrvatske dramske pedagogije u ovome se radu promatraju kroz prizmu različitih vidova i oblika kazališnih, predstavljačkih i dramskih djelatnosti u drugoj polovici 19. stoljeća koje su imale odgojne namjere ili značajke odgojnog rada s djecom i mladeži. Osobita pozornost posvećena je dječjim igrokazima, deklamacijama i dramskim dječjim igrama, čije u to doba sve češće pojavljivanje upućuje na snaženje kazališnoga i dramskog rada u školi. Također su predstavljena nastojanja, individualni uvidi i opredjeljenja koja su bitno utjecala na razvoj dramsko-pedagoških ideja i shvaćanja među hrvatskim pedagozima te su vrednovane njihove zasluge i prinosi u tom području. Istaknuto mjesto pritom je pripalo Tomislavu Ivkancu koji je, među ostalim, prvi put u modernoj hrvatskoj pedagoškoj literaturi dramsko-pedagoški rad opisao i definirao kao poseban oblik odgojno-obrazovne uporabe dramskog izraza.

Ključne riječi

oblici kazališnoga, predstavljačkoga i dramskog djelovanja; dramskopedagoške ideje i shvaćanja; druga polovica 19. stoljeća

Hrčak ID:

158119

URI

https://hrcak.srce.hr/158119

Datum izdavanja:

10.2.2015.

Posjeta: 1.531 *