Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1428

Učinak eksplicitnog uključujućeg refleksivnog poučavanja na znanstvenu pismenost

Mustafa s Koksal ; Faculty of Education, Hacettepe University
Jale Cakiroglu ; Faculty of Education, Middle East Technical University
Omer Geban ; Faculty of Education, Hacettepe University


Puni tekst: hrvatski pdf 375 Kb

str. 351-390

preuzimanja: 431

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 375 Kb

str. 351-390

preuzimanja: 253

citiraj


Sažetak

Svrha ovoga rada bila je istražiti učinkovitost eksplicitno-uključujuće-refleksivne metode poučavanja (dalje u tekstu EER) na znanstvenu pismenost naprednih učenika devetih razreda iz prirodoslovlja procjenjujući poznavanje sadržaja i razinu znanstvene pismenosti. U istraživanju je sudjelovao 51 učenik, a provedeno je uz pomoć eksperimentalnog nacrta. U eksperimentalnoj skupini primijenjeno je poučavanje metodom EER, a u kontrolnoj skupini poučavanje je provedeno u obliku predavanja, demonstracija i strategija ispitivanja u kontekstu koji je orijentiran na nastavnika. Za prikupljanje podataka korišteni su Test znanstvene pismenosti i Test o poznavanju stanice. Za analizu podataka korišteni su T-testovi. Rezultati ovoga istraživanja pokazali su da je primjena EER metode u poučavanju učinkovita s obzirom na povećanje razina znanstvene pismenosti i znanja o stanici u eksperimentalnoj skupini. Nadalje, taj je pristup bio učinkovitiji kod podizanja razine znanstvene pismenosti i znanja o stanici od uobičajene metode poučavanja.

Ključne riječi

napredni učenici prirodoslovlja; stanica; eksplicitno-uključujuće-refleksivno poučavanje; znanstvena pismenost

Hrčak ID:

160256

URI

https://hrcak.srce.hr/160256

Datum izdavanja:

19.6.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.833 *