Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1428
Učinak eksplicitnog uključujućeg refleksivnog poučavanja na znanstvenu pismenost
Mustafa s Koksal
; Faculty of Education, Hacettepe University
Jale Cakiroglu
; Faculty of Education, Middle East Technical University
Omer Geban
; Faculty of Education, Hacettepe University
Sažetak
Svrha ovoga rada bila je istražiti učinkovitost eksplicitno-uključujuće-refleksivne metode poučavanja (dalje u tekstu EER) na znanstvenu pismenost naprednih učenika devetih razreda iz prirodoslovlja procjenjujući poznavanje sadržaja i razinu znanstvene pismenosti. U istraživanju je sudjelovao 51 učenik, a provedeno je uz pomoć eksperimentalnog nacrta. U eksperimentalnoj skupini primijenjeno je poučavanje metodom EER, a u kontrolnoj skupini poučavanje je provedeno u obliku predavanja, demonstracija i strategija ispitivanja u kontekstu koji je orijentiran na nastavnika. Za prikupljanje podataka korišteni su Test znanstvene pismenosti i Test o poznavanju stanice. Za analizu podataka korišteni su T-testovi. Rezultati ovoga istraživanja pokazali su da je primjena EER metode u poučavanju učinkovita s obzirom na povećanje razina znanstvene pismenosti i znanja o stanici u eksperimentalnoj skupini. Nadalje, taj je pristup bio učinkovitiji kod podizanja razine znanstvene pismenosti i znanja o stanici od uobičajene metode poučavanja.
Ključne riječi
napredni učenici prirodoslovlja; stanica; eksplicitno-uključujuće-refleksivno poučavanje; znanstvena pismenost
Hrčak ID:
160256
URI
Datum izdavanja:
19.6.2016.
Posjeta: 1.833 *