Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1624

Europski jezični portfolio kao obrazovna inovacija u osnovnim i srednjim školama: Uhvatite ih dok su mladi?

Urška Sešek ; English Department, Faculty of Arts, University of Ljubljana
Janez Skela ; English Department, Faculty of Arts, University of Ljubljana


Puni tekst: engleski pdf 336 Kb

str. 391-418

preuzimanja: 311

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 336 Kb

str. 391-418

preuzimanja: 438

citiraj


Sažetak

Rad prikazuje istraživanje o primjeni Europskog jezičnog portfolia, inovativnog materijala namijenjenog poticanju autonomije učenika i razvoju višejezičnih komunikacijskih kompetencija učenika svih dobnih uzrasta. Za praćenje probnog uvođenja EJP-a u osnovne i srednje škole u Sloveniji u razdoblju od nekoliko godina anketirana su 1643 učenika u dobi od 10 do 17 godina. Anketa je analizirana s namjerom prikazivanja često izostavljene perspektive krajnjih korisnika obrazovne inovacije, s naglaskom na način na koji učenikov uzrast utječe na uzorak korištenja novoga materijala, kao i na njihove stavove i njegov doživljaj. Rezultati ukazuju na to da dob učenika svakako ima ulogu u prihvaćanju EJP-a; razine i vrste angažmana s materijalom i učenička percepcija složenosti, uživanje i vrijednost za njihov razvoj kao učenika (jezika) bili su niži kod učenika srednjih škola nego kod učenika osnovnih škola u cijelom uzorku. Dob u tome vjerojatno ima ulogu s pomoću dva povezana čimbenika. Veća kognitivna zrelost, čini se, ne doprinosi boljem prihvaćanju inovacije; slabiji rezultati u osnovnoj školi vjerojatno su odraz uobičajenog smanjenja motivacije za školski rad tijekom tinejdžerskih godina.

Ključne riječi

dob; obrazovna inovacija; autonomija učenika; karakteristike učenika; materijali; pilot istraživanje

Hrčak ID:

160250

URI

https://hrcak.srce.hr/160250

Datum izdavanja:

19.6.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.069 *