Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1624
Europski jezični portfolio kao obrazovna inovacija u osnovnim i srednjim školama: Uhvatite ih dok su mladi?
Urška Sešek
; English Department, Faculty of Arts, University of Ljubljana
Janez Skela
; English Department, Faculty of Arts, University of Ljubljana
Sažetak
Rad prikazuje istraživanje o primjeni Europskog jezičnog portfolia, inovativnog materijala namijenjenog poticanju autonomije učenika i razvoju višejezičnih komunikacijskih kompetencija učenika svih dobnih uzrasta. Za praćenje probnog uvođenja EJP-a u osnovne i srednje škole u Sloveniji u razdoblju od nekoliko godina anketirana su 1643 učenika u dobi od 10 do 17 godina. Anketa je analizirana s namjerom prikazivanja često izostavljene perspektive krajnjih korisnika obrazovne inovacije, s naglaskom na način na koji učenikov uzrast utječe na uzorak korištenja novoga materijala, kao i na njihove stavove i njegov doživljaj. Rezultati ukazuju na to da dob učenika svakako ima ulogu u prihvaćanju EJP-a; razine i vrste angažmana s materijalom i učenička percepcija složenosti, uživanje i vrijednost za njihov razvoj kao učenika (jezika) bili su niži kod učenika srednjih škola nego kod učenika osnovnih škola u cijelom uzorku. Dob u tome vjerojatno ima ulogu s pomoću dva povezana čimbenika. Veća kognitivna zrelost, čini se, ne doprinosi boljem prihvaćanju inovacije; slabiji rezultati u osnovnoj školi vjerojatno su odraz uobičajenog smanjenja motivacije za školski rad tijekom tinejdžerskih godina.
Ključne riječi
dob; obrazovna inovacija; autonomija učenika; karakteristike učenika; materijali; pilot istraživanje
Hrčak ID:
160250
URI
Datum izdavanja:
19.6.2016.
Posjeta: 2.069 *