Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1355
Školska klima kao prediktor ranog prekida školovanja
Mustafa Ozmusul
; Faculty of Education, Harran University
Sažetak
učenici koji rano prekidaju školovanje; višestruka linearna regresijska analiza; školska klima; Turska.
Ključne riječi
Uvidom u literaturu stječe se dojam da je malo pozornosti posvećeno školskoj klimi kao prediktoru ranog prekida školovanja (RPŠ). Glavni cilj ovog istraživanja bio je odgovoriti na pitanje do koje se mjere, polazeći od školske klime, predviđa koliko će učenika napustiti školu bez diplome. Podaci OECD-a korišteni u istraživanju obuhvaćali su 170 škola/ravnatelja i 4848 učenika iz Turske. Kao predviđena varijabla korišteni su izvještaji ravnatelja o ,,učenicima koji odlaze bez diplome“ iz istraživanja PISA 2012. Percepcije ravnatelja i učenika iz njegova turskog uzorka o čimbenicima povezanim sa školskom klimom korištene su kao varijable predviđanja (višestruka linearna regresijska analiza). Rezultati su pokazali da su čimbenici koji utječu na školsku klimu, a povezani su s nastavnikom i učenikom, u umjerenoj korelaciji s udjelom učenika koji rano prekidaju školovanje. Nastavnikov moral i disciplinska klima u slaboj su korelaciji s tim istim udjelom. Najčvršća je povezanost utvrđena između učenikovih i nastavnikovih čimbenika koji utječu na školsku klimu; ona je ujedno pozitivna. Na školsku klimu otpada oko 18 % varijance RPŠ. Navedeni rezultati sugeriraju da nastavnikovi i učenikovi čimbenici u manjoj mjeri ometaju učenje i nastoje spriječiti rano prekidanje školovanja
Hrčak ID:
160253
URI
Datum izdavanja:
19.6.2016.
Posjeta: 2.078 *