Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1003

Pokazatelji uspješnosti studiranja u korelaciji s tipom financiranja prilikom upisa na fakultet

Sonja Išljamović ; Faculty of Organizational Sciences, University of Belgrade
Veljko Jeremić ; Faculty of Organizational Sciences, University of Belgrade
Srđan Lalić ; Statistical Office of the Republic of Serbia


Puni tekst: engleski pdf 306 Kb

str. 583-606

preuzimanja: 300

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 306 Kb

str. 583-606

preuzimanja: 392

citiraj


Sažetak

Analiza i utvrđivanje uzoraka kod pokazatelja akademskog uspjeha i njihove korelacije u odnosu na tip financiranja prilikom upisa studenta na fakultet može predstavljati dobru početnu osnovu za prilagodbu i unapređenje nastavnoga plana i programa visokoškolske institucije, u skladu s karakteristikama studenata. U sklopu ovog istraživanja analizirane su osnovne varijable (studijski program fakulteta, spol studenta, tip prethodno završene srednje škole i područje u kojem je student završio srednju školu) te indikatori uspješnosti studiranja (prosječna ocjena na kraju studija i vrijeme potrebno za završetak studija) kao i njihova ovisnost o statusa studenta prilikom upisa na fakultet. Rezultati istraživanja upućuju na to da postoje razlike u pogledu ostvarenih dostignuća uspjeha studiranja i na to da studenti koji su na fakultet upisani u statusu državnoga subvencioniranja ostvaruju bolji uspjeh tijekom studiranja u pogledu ostvarene bolje prosječne ocjene studiranja (viša prosječna ocjena studiranja) i vremena potrebnog za završetak studija (kraće prosječno vrijeme završetka fakulteta) u odnosu na studente koji su upisani u statusu samofinanciranja.

Ključne riječi

otkrivanje zakonitosti u podatcima iz područja edukacije; visokoškolsko obrazovanje; uspjeh studija; izvedba studenta

Hrčak ID:

160263

URI

https://hrcak.srce.hr/160263

Datum izdavanja:

19.6.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.857 *