Pregledni rad
https://doi.org/10.31337/oz.71.2.6
Teologija i ideja sveučilišnog obrazovanja
Šimo Šokčević
orcid.org/0000-0002-8171-3437
; Katolički bogoslovni fakultet u Đakovu, Đakovo, Hrvatska
Sažetak
Članak reflektira krizu suvremenoga obrazovanja, te pokušava ponuditi smjernice za njezino prevladavanje. U prvom dijelu analizira se bit obrazovanja gdje zapažamo da se u kontekstu suvremenih tendencija ne može govoriti o obrazovanju, nego o poluobrazovanju. Poluobrazovanje je partikularno u svojem pristupu, bez cjeline teorijskog i praktičnog znanja koja čini bit obrazovanja. Nasuprot
tomu, o važnosti pristupa cjelini govorio je John Henry Newman, čija je vizija obrazovanja središnja tema ovoga rada. U sklopu njegove ideje obrazovanja ključnu ulogu ima teologija kao »forma slobodnoga znanja«, kojoj posvećujemo drugi dio ovoga članka. U tom dijelu istražujemo uzroke marginalizacije teologije na sveučilištu te zaključujemo kako upravo u diskreditiranju teologije treba tražiti
uzroke suvremene krize obrazovanja.
Ključne riječi
obrazovanje; sveučilište; John Henry Newman; teologija; »krug znanja«
Hrčak ID:
165498
URI
Datum izdavanja:
9.9.2016.
Posjeta: 2.142 *