hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.31337/oz.71.2.6

Teologija i ideja sveučilišnog obrazovanja

Šimo Šokčević   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8171-3437 ; Katolički bogoslovni fakultet u Đakovu, Đakovo, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (149 KB) str. 217-229 preuzimanja: 301* citiraj
APA 6th Edition
Šokčević, Š. (2016). Teologija i ideja sveučilišnog obrazovanja. Obnovljeni život, 71. (2.), 217-229. https://doi.org/10.31337/oz.71.2.6
MLA 8th Edition
Šokčević, Šimo. "Teologija i ideja sveučilišnog obrazovanja." Obnovljeni život, vol. 71., br. 2., 2016, str. 217-229. https://doi.org/10.31337/oz.71.2.6. Citirano 16.09.2019.
Chicago 17th Edition
Šokčević, Šimo. "Teologija i ideja sveučilišnog obrazovanja." Obnovljeni život 71., br. 2. (2016): 217-229. https://doi.org/10.31337/oz.71.2.6
Harvard
Šokčević, Š. (2016). 'Teologija i ideja sveučilišnog obrazovanja', Obnovljeni život, 71.(2.), str. 217-229. https://doi.org/10.31337/oz.71.2.6
Vancouver
Šokčević Š. Teologija i ideja sveučilišnog obrazovanja. Obnovljeni život [Internet]. 2016 [pristupljeno 16.09.2019.];71.(2.):217-229. https://doi.org/10.31337/oz.71.2.6
IEEE
Š. Šokčević, "Teologija i ideja sveučilišnog obrazovanja", Obnovljeni život, vol.71., br. 2., str. 217-229, 2016. [Online]. https://doi.org/10.31337/oz.71.2.6

Sažetak
Članak reflektira krizu suvremenoga obrazovanja, te pokušava ponuditi smjernice za njezino prevladavanje. U prvom dijelu analizira se bit obrazovanja gdje zapažamo da se u kontekstu suvremenih tendencija ne može govoriti o obrazovanju, nego o poluobrazovanju. Poluobrazovanje je partikularno u svojem pristupu, bez cjeline teorijskog i praktičnog znanja koja čini bit obrazovanja. Nasuprot
tomu, o važnosti pristupa cjelini govorio je John Henry Newman, čija je vizija obrazovanja središnja tema ovoga rada. U sklopu njegove ideje obrazovanja ključnu ulogu ima teologija kao »forma slobodnoga znanja«, kojoj posvećujemo drugi dio ovoga članka. U tom dijelu istražujemo uzroke marginalizacije teologije na sveučilištu te zaključujemo kako upravo u diskreditiranju teologije treba tražiti
uzroke suvremene krize obrazovanja.

Ključne riječi
obrazovanje; sveučilište; John Henry Newman; teologija; »krug znanja«

Hrčak ID: 165498

URI
https://hrcak.srce.hr/165498

[engleski]

Posjeta: 606 *