Medijske studije, Vol. 7 No. 13, 2016.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.7.13.3
Zabranjivanje, blokiranje i osnaživanje: Twitterova samostalna regulacija izražavanja
Marko Milosavljević
; Sveučilište u Ljubljani, Fakultet društvenih znanosti, Slovenija
Sally Broughton Micova
; Sveučilište East Anglia, School of Politics, Philosophy, Language and Communication Studies, UK
Sažetak
Regulacija ili samoregulacija internetskih medija jedna je od ključnih dilema za suvremene digitalne medije i njihovu politiku djelovanja. To uključuje nove digitalno posredovane gatekeepere kao što su društveni mediji. Privatna pravila posrednika, poput „uvjeta korištenja“ i politike sadržaja, u velikoj mjeri definiraju njihovo funkcioniranje i mogu se smatrati samoregulativnim mehanizmom. Internetski se posrednici sve više pozivaju da se uključe u izradu pravila korištenja i donošenje odluka o sadržaju. U ovom radu autori se fokusiraju na Twitter kao na jedan od najvećih i najznačajnijih internetskih izvora vijesti. Uvjeti korištenja i ostali dokumenti Twittera analiziraju se kao alati samoregulacije i kao kontekst unutar kojeg individualni korisnici i masovni mediji funkcioniraju, odnosno moraju funkcionirati u suvremenom digitalnom okruženju. Autori također promatraju kako je Twitter primijenio taj samoregulativni okvir u dva važna slučaja.
Ključne riječi
gatekeeperi; društveni mediji; samoregulacija; samoregulativni okvir; digitalni mediji
Hrčak ID:
166847
URI
Datum izdavanja:
20.6.2016.
Posjeta: 3.448 *