Psihologijske teme, Vol. 25 No. 3, 2016.
Izvorni znanstveni članak
Stres i percepcija zadovoljstva školom na uzorku osnovnoškolskih učenika iz Slovenije
Ines Lovenjak
; Department of Psychology, Faculty of Arts, University of Ljubljana, Slovenia
Cirila Peklaj
; Department of Psychology, Faculty of Arts, University of Ljubljana, Slovenia
Sažetak
Cilj je našeg istraživanja bio odrediti povezanost između doživljavanja stresa, strategija suočavanja, samoefikasnosti u suočavanju i zadovoljstva školom kod osnovnoškolskih učenika. Također, cilj je bio ispitati i u kojoj su mjeri navedene varijable prediktori zadovoljstva školom. U istraživanju je sudjelovalo 512 učenika sedmih, osmih i devetih razreda. Rezultati su pokazali da su učenici koji izvještavaju da su pod stresom manje zadovoljni školom. Dobivena je negativna povezanost između stresa i samoefikasnosti u suočavanju te pozitivna povezanost između samoefikasnosti u suočavanju i instrumentalno-interaktivnih strategija suočavanja. Palijativne su strategije suočavanja negativno povezane sa samoefikasnosti u suočavanju i sa zadovoljstvom školom, dok su instrumentalno-interaktivne strategije suočavanja pozitivno povezane sa zadovoljstvom školom. Rezultati su pokazali da su instrumentalno-interaktivne i palijativne strategije suočavanja te fizički stresori vrlo važni prediktori zadovoljstva školom. Svi rezultati imaju teorijske i praktične implikacije za suočavanje sa stresom u osnovnoj školi.
Ključne riječi
učenici; stres u školi; samoefikasnost u suočavanju; strategije suočavanja; škola
Hrčak ID:
169517
URI
Datum izdavanja:
28.11.2016.
Posjeta: 2.668 *