Pregledni rad
MARKETING U NAKLADNIŠTVU – NAVIKE ČITANJA I KUPNJE KNJIGA SVEUČILIŠNE STUDENTSKE POPULACIJE
Zoran Mihanović
; Sveučilište u Splitu
Ivana Markotić
; Hrvatski zavod za zapošljavanje
Sažetak
Nepovoljan položaj knjige na globalnom tržištu iziskuje trenutne reakcije nakladnika. Sve većim rastom i razvojem tržišta, oni su primorani promijeniti strategije kako bi utjecali na rast prodaje uz tretman knjige kao kulturnog proizvoda. Gospodarska kriza čini cijelu situaciju još kompliciranijom. Cilj je ovog rada utvrditi navike čitanja i kupnje knjiga studentske populacije i razlike u tendenciji kupnje knjiga s obzirom na demografske varijable ispitanika. Želi se također ustvrditi koliko marketinški napori imaju utjecaj na odluku o kupnji knjiga. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 250 ispitanika. Podatci potrebni za provedbu istraživanja prikupljeni su opisnim istraživanjem uz pomoć anketnog upitnika. Analizom rezultata utvrđeno je da ispitanici imaju tendenciju čitanja knjiga u slobodno vrijeme, dok razlika s obzirom na demografske varijable nije vidljiva. Utvrđena je povezanost između odluke o kupnji knjiga i preporuka referentnih osoba. Također je ustanovljeno da nema statistički značajne ovisnosti između navika čitanja knjiga u slobodno vrijeme i stupnja obrazovanja roditelja. Utvrđeno je da ispitanici, studenti Sveučilišta u Splitu, najčešće kupuju knjige koje pripadaju „popularnoj književnosti“, a ne one potrebne za fakultetsko obrazovanje. Nadalje, nema međusobne povezanosti između odluke o kupnji knjiga ispitanika i usluge nakladnika (moderniziranost i opremljenost knjižare, stručnost i educiranost osoblja). Također, većina ispitanika smatra da bi češće kupovali knjige kad bi knjižara uspostavila dobar odnos s kupcima, i smatraju da promotivne aktivnosti zasigurno utječu na odluku o kupnji knjige.
Ključne riječi
navike čitanja i kupnje knjiga; marketing u nakladništvu; studenti; Hrvatska
Hrčak ID:
169961
URI
Datum izdavanja:
2.12.2016.
Posjeta: 3.046 *