Review article
Dizajn razmišljanje kao suvremeni pristup rješavanju poslovnih problema
Stjepan Srhoj
Bojan Morić Milovanović
Abstract
Istraživanja naglašavaju potrebu za usavršavanjem poduzetnika kako bi čim bolje razumjeli kupce te odgovorili na njihove potrebe. U literaturi i praksi najboljim se pristupom za rješavanje navedenog problema te poticanja inovacija smatra dizajn razmišljanje. Međutim, postoji značajno nerazumijevanje koncepta, kako teoretski, tako i praktično, zbog čega ovaj članak daje povijesni pregled razvoja koncepta dizajn razmišljanja s posebnim naglaskom na njegovu upotrebu u poslovnoj praksi, te pruža pregled ključnih dizajn principa, dizajn procesa i učestalo korištenih dizajn alata. Članak, također, predlaže dizajn razmišljanje kao metodu za rješavanje zakučastih problema te ukazuje na važnost dizajn razmišljanja kao nužne vještine suvremenih poduzetnika i menadžera. Konačno, članak promatra dizajn razmišljanje trima značajnim perspektivama: kognitivnom, organizacijskom te strateškom, s ciljem jasnijeg razumijevanja uloge dizajnera u procesu dizajn razmišljanja, kompozicije dizajn tima, redefiniranja poslovne strategije i cjelokupnog poslovnog modela poduzeća.
Keywords
dizajn razmišljanje; design thinking; dizajn proces i alati; inovacija; korporativno poduzetništvo; mikro i makro pristup
Hrčak ID:
170203
URI
Publication date:
7.12.2016.
Visits: 5.127 *