Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2099

Sviranje glazbenih instrumenata u osnovnoškolskoj dobi i odabir srednje škole i zanimanja

Diana Atanasov Piljek ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Tamara Jurkić Sviben ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 306 Kb

str. 15-34

preuzimanja: 704

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 306 Kb

str. 15-34

preuzimanja: 314

citiraj


Sažetak

Brojna znanstvena istraživanja ukazuju na povezanost određenih glazbenih aktivnosti s razvojem neglazbenih kompetencija. Učenje sviranja glazbenog instrumenta doprinosi razvoju elemenata višestrukih inteligencija.
Cilj ovoga rada je ispitati postoji li veza između učenja i aktivnosti sviranja nekog glazbenog instrumenta u osnovnoj školi s odabirom srednje škole i zanimanja.
Za potrebe istraživanju razmatrana su pitanja: postoji li veza između sviranja glazbenog instrumenta u osnovnoškolskoj dobi s odabirom srednje škole i zanimanja, s uspjehom iz matematike, razinom budućeg obrazovanja i poznavanjem stranih jezika. U istraživanju su sudjelovala 283 ispitanika različitih dobnih skupina podijeljenih u dvije kategorije: ispitanici koji su svirali glazbeni instrument u osnovnoškolskoj dobi i oni koji to nisu. Ispitivanje je provedeno provjerenim anketnim upitnikom. Rezultati su analizirani neparametrijskim metodama obrade podataka te upućuju na potrebu sviranja glazbenog instrumenta u osnovnoškolskoj dobi i na višestruku korist sviranja u razvoju neglazbenih kompetencija mlade osobe.

Ključne riječi

neglazbene kompetencije; osobni interesi; razina obrazovanja; sviranje

Hrčak ID:

171678

URI

https://hrcak.srce.hr/171678

Datum izdavanja:

30.8.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.500 *