Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v18i4.2006
Socijalne, emocionalne i pedagoške kompetencije nastavnika kao prediktori različitih aspekata kulture škole
Maja Brust Nemet
; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Tena Velki
; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Sažetak
Kultura je vrlo suptilna, ali i utjecajna na život škole. Identificiranjem kulture škole i smjernica za njezino poboljšanje uočavaju se čimbenici koji potiču ili ometaju napredak učenika, njihov razvoj i dostignuća, kao i ostvarenje ciljeva. Kompetentnost je nastavnika u snažnoj vezi sa zadovoljstvom i samoodređenjem nastavnika kao čovjeka, a neophodan čimbenik razvijanja kompetencija učenika, odnosno učenikova zadovoljenja bioloških, socijalnih i samoaktualizacijskih potreba. Cilj je istraživanja na temelju teorijskih postavki i empirijskog istraživanja utvrditi koji čimbenici predviđaju pozitivnu kulturu i uspješnost škole. Na temelju samoprocjena nastavnika utvrđuju se potencijali prediktori, demografske značajke, socijalne, emocionalne i predagoške kompetencije nastavnika koji su se pokazali povezanima s percepcijom nekih aspekata pozitivne kulture škole. Rezultati istraživanja provedenog među 696 nastavnika u 30 osnovnih škola u slavonskim županijama pokazuju kako demografske značajke nisu značajne za predviđanje kulture škole, ali su zato značajne karakteristike nastavnika u tome da nastavnici koji samoprocjenjuju viši stupanj pedagoške i emocionalne kompetencije procjenjuju i pozitivniju kulturu škole. Pedagoške i emocionalne kompetencije pokazale su se kao najbolji prediktori svih aspekata kulture škole. Pedagoške, socijalne i emocionalne su kompetencije nastavnika i kultura škole povezani i jedna kategorija ne isključuje drugu, stoga je tijekom formalne izobrazbe potrebno povećati naglasak na pedagoške, socijalne i emocionalne kompetencije nastavnika koje mogu snažno utjecati na različite segmente škole, a ponajprije na kulturu škole.
Ključne riječi
pedagoške; socijalne i emocionalne kompetencije; uspješnost škole
Hrčak ID:
172316
URI
Datum izdavanja:
29.12.2016.
Posjeta: 4.299 *