Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

POVIJESNI PREGLED IDEJE I POTREBE ZA ISTRAŽIVAČKIM PRISTUPOM U NASTAVI

Perković Krijan Ivana ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 28.926 Kb

str. 77-85

preuzimanja: 722

citiraj


Sažetak

Ideja da učenici nastavne sadržaje uče vlastitim istraživanjima nije nova i ima svoju dugu povijest. Članak daje pregled značajnijih osoba koje su se tijekom povijesti zalagale za ideju istraživačkog pristupa učenju i poučavanju, ali daje i prikaz društvenih događaja koji su utjecali na stvaranje potrebe za istraživačkim pristupom u nastavi. Krajem 19. stoljeća sadržaji prirodoslovlja uvršteni su kao zaseban nastavni predmet te tada ujedno počinju i rasprave o njihovom načinu poučavanja. Pojedini znanstvenici toga vremena zalagali su se za iskustveno učenje eksperimentiranjem i radom u laboratorijima. Početkom 20. stoljeća američki filozof i psiholog John Dewey zalagao se za istraživačko učenje te je ohrabrivao učitelje da se koriste istraživanjem kao nastavnom strategijom. Znanstveni i tehnološki razvoj koji se dogodio tijekom 20. stoljeća djelovao je na stvaranje društvene potrebe za razvojem znanstvene pismenosti kod učenika. Tijekom povijesti zahtjevi za istraživačkim pristupom učenju i poučavanju uglavnom su dolazili od prirodoslovaca stoga ovaj pristup ima dugu tradiciju u prirodoslovnoj skupini predmeta.

Ključne riječi

istraživačko poučavanje; istraživačko učenje; nastava prirodoslovlja; znanstvena pismenost

Hrčak ID:

176560

URI

https://hrcak.srce.hr/176560

Datum izdavanja:

15.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.416 *