Pregledni rad
POVIJESNI PREGLED IDEJE I POTREBE ZA ISTRAŽIVAČKIM PRISTUPOM U NASTAVI
Perković Krijan Ivana
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska
Sažetak
Ideja da učenici nastavne sadržaje uče vlastitim istraživanjima nije nova i ima svoju dugu povijest. Članak daje pregled značajnijih osoba koje su se tijekom povijesti zalagale za ideju istraživačkog pristupa učenju i poučavanju, ali daje i prikaz društvenih događaja koji su utjecali na stvaranje potrebe za istraživačkim pristupom u nastavi. Krajem 19. stoljeća sadržaji prirodoslovlja uvršteni su kao zaseban nastavni predmet te tada ujedno počinju i rasprave o njihovom načinu poučavanja. Pojedini znanstvenici toga vremena zalagali su se za iskustveno učenje eksperimentiranjem i radom u laboratorijima. Početkom 20. stoljeća američki filozof i psiholog John Dewey zalagao se za istraživačko učenje te je ohrabrivao učitelje da se koriste istraživanjem kao nastavnom strategijom. Znanstveni i tehnološki razvoj koji se dogodio tijekom 20. stoljeća djelovao je na stvaranje društvene potrebe za razvojem znanstvene pismenosti kod učenika. Tijekom povijesti zahtjevi za istraživačkim pristupom učenju i poučavanju uglavnom su dolazili od prirodoslovaca stoga ovaj pristup ima dugu tradiciju u prirodoslovnoj skupini predmeta.
Ključne riječi
istraživačko poučavanje; istraživačko učenje; nastava prirodoslovlja; znanstvena pismenost
Hrčak ID:
176560
URI
Datum izdavanja:
15.12.2016.
Posjeta: 2.416 *