Izvorni znanstveni članak
Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha
Jelena Matić
orcid.org/0000-0003-1101-3379
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Iris Marušić
orcid.org/0000-0003-4837-790X
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti razlike u aspektima školskog samopoimanja (Marsh, 1990.) te korištenju kognitivnih i motivacijskih
strategija učenja (Lončarić, 2014.), a kod učenika različitog školskog
uspjeha.
U istraživanju su sudjelovali učenici osmog razreda osnovnih škola u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji (N = 589). Rezultati pokazuju da, u usporedbi s učenicima lošijeg uspjeha, učenici boljeg uspjeha imaju bolju sliku o sebi, rjeđe pribjegavaju defanzivnim strategijama učenja, a češće koriste metakognitivne vještine.
Nisu nađene razlike u sklonosti dubinskom procesiranju i strategijama
poticanja učenja među učenicima odličnog i vrlo dobrog uspjeha. Nalazi se razmatraju u kontekstu potrebe da se učenicima lošijeg uspjeha pruži kvalitetnija podrška kako bi razvili pozitivnija očekivanja vezana uz vlastito učenje i ovladali proaktivnim strategijama učenja.
Ključne riječi
školski uspjeh; samopoimanje; strategije učenja
Hrčak ID:
177204
URI
Datum izdavanja:
15.7.2016.
Posjeta: 2.031 *