Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha

Jelena Matić orcid id orcid.org/0000-0003-1101-3379 ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Iris Marušić orcid id orcid.org/0000-0003-4837-790X ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 418 Kb

str. 283-299

preuzimanja: 931

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je provjeriti razlike u aspektima školskog samopoimanja (Marsh, 1990.) te korištenju kognitivnih i motivacijskih
strategija učenja (Lončarić, 2014.), a kod učenika različitog školskog
uspjeha.
U istraživanju su sudjelovali učenici osmog razreda osnovnih škola u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji (N = 589). Rezultati pokazuju da, u usporedbi s učenicima lošijeg uspjeha, učenici boljeg uspjeha imaju bolju sliku o sebi, rjeđe pribjegavaju defanzivnim strategijama učenja, a češće koriste metakognitivne vještine.
Nisu nađene razlike u sklonosti dubinskom procesiranju i strategijama
poticanja učenja među učenicima odličnog i vrlo dobrog uspjeha. Nalazi se razmatraju u kontekstu potrebe da se učenicima lošijeg uspjeha pruži kvalitetnija podrška kako bi razvili pozitivnija očekivanja vezana uz vlastito učenje i ovladali proaktivnim strategijama učenja.

Ključne riječi

školski uspjeh; samopoimanje; strategije učenja

Hrčak ID:

177204

URI

https://hrcak.srce.hr/177204

Datum izdavanja:

15.7.2016.

Posjeta: 2.031 *