Pregledni rad
Andragoške kompetencije nastavnika u europskom obrazovnom prostoru
Marijeta Mašić
orcid.org/0000-0002-4256-3026
; Ustanova za obrazovanje odraslih Dante, Rijeka
Sažetak
Osnovni cilj ovog rada je dati pregled nekih od važnijih dokumenata europske i nacionalne obrazovne politike u području andragoških kompetencija nastavnika. Iako se posljednjih dvadesetak godina u
obrazovnoj teoriji i praksi razvijaju različiti kompetencijski modeli,
zamjetan je manjak spoznaja i zakonskih odredbi o kompetencijama
koje bi trebali posjedovati nastavnici u obrazovanju odraslih.
Iz pregleda dokumenata koji usmjeravaju obrazovne politike u
području andragoških kompetencija razvidno je da se pod utjecajem promjene strateških ciljeva na europskoj razini mijenjaju i ciljevi hrvatske obrazovne politike.
Također se može zaključiti da u Hrvatskoj nedostaje istraživanja o ulozi andragoške profesije i zadaćama koje bi trebala obavljati, kao i njenom položaju i ugledu u društvu te da postoji značajan raskorak između zakona, obrazovne politike i njihove implementacije.
Ključne riječi
obrazovanje odraslih; andragoške kompetencije; nastavnici; obrazovna politika
Hrčak ID:
177209
URI
Datum izdavanja:
15.7.2016.
Posjeta: 2.300 *