Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17234/SocEkol.25.1.3

Kultura, ugljični dioksid i klimatske promjene: klasna analiza vjerovanja u klimatske promjene, inertnosti životnog stila i osobnog ugljičnog otiska

Jean Léon Boucher orcid id orcid.org/0000-0001-9089-8093 ; Stony Brook University


Puni tekst: engleski pdf 251 Kb

str. 53-80

preuzimanja: 2.052

citiraj


Sažetak

Globalne klimatske promjene jedno su od najvažnijih pitanja današnjice a emisije ugljičnog dioksida među glavnih krivcima za postojeće stanje. Ranija su istraživanja pokazala da su emisije ugljičnog dioksida usko povezane s visinom prihoda kućanstava – kako unutar određene države tako usporedbom između država. Jedan od temeljnih razloga navedene veze između prihoda i emisija ugljičnog dioksida istraživači pronalaze u inertnosti životnog stila: nesposobnosti pojedinaca da izmijene svoje potrošačke navike zbog institucionaliziranih struktura, konteksta u kojima žive i vladajućih normi.
Na reprezentativnom uzorku Sjedinjenih Američkih Država (N=2107) provjerili smo korelaciju između vjerovanja u klimatske promjene i odnosa između prihoda i emisija ugljičnog dioksida (emisije se odnose na ugljični otisak izmjeren isključivo za osobnu mobilnost i način prehrane). Pronašli smo statistički značajne pozitivne korelacije između vjerovanja u klimatske promjene i osobnog ugljičnog otiska kod samo jednog dijela populacije – onih koji su najzabrinutiji oko klimatskih promjena (18% uzorka). Dodatno, potvrdili smo statistički značajnu pozitivnu korelaciju između prihoda kućanstva i emisija ugljičnog dioksida – prihodi su se pokazali najjačim prediktorom. U radu predlažemo oporezivanje i ograničavanje kako prihoda tako i emisija ugljičnog dioksida.

Ključne riječi

osobni ugljični otisak; ekološko ponašanje; ekološki stavovi; inertnost životnog stila; vjerovanje u klimatske promjene

Hrčak ID:

178362

URI

https://hrcak.srce.hr/178362

Datum izdavanja:

26.3.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 5.749 *