Izvorni znanstveni članak
Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali
Ksenija Romstein
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ana Sekulić-Majurec
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 250 Kb
str. 41-52
preuzimanja: 1.872
citiraj
APA 6th Edition
Romstein, K. i Sekulić-Majurec, A. (2015). Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 41-52. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/178845
MLA 8th Edition
Romstein, Ksenija i Ana Sekulić-Majurec. "Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, br. 1-2, 2015, str. 41-52. https://hrcak.srce.hr/index.php/178845. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Romstein, Ksenija i Ana Sekulić-Majurec. "Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali." Pedagogijska istraživanja 12, br. 1-2 (2015): 41-52. https://hrcak.srce.hr/index.php/178845
Harvard
Romstein, K., i Sekulić-Majurec, A. (2015). 'Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), str. 41-52. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/178845 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Romstein K, Sekulić-Majurec A. Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 04.12.2024.];12(1-2):41-52. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/178845
IEEE
K. Romstein i A. Sekulić-Majurec, "Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali", Pedagogijska istraživanja, vol.12, br. 1-2, str. 41-52, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/178845. [Citirano: 04.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 114 Kb
str. 53-53
preuzimanja: 276
citiraj
APA 6th Edition
Romstein, K. i Sekulić-Majurec, A. (2015). Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 41-52. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/178845
MLA 8th Edition
Romstein, Ksenija i Ana Sekulić-Majurec. "Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, br. 1-2, 2015, str. 41-52. https://hrcak.srce.hr/index.php/178845. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Romstein, Ksenija i Ana Sekulić-Majurec. "Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali." Pedagogijska istraživanja 12, br. 1-2 (2015): 41-52. https://hrcak.srce.hr/index.php/178845
Harvard
Romstein, K., i Sekulić-Majurec, A. (2015). 'Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), str. 41-52. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/178845 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Romstein K, Sekulić-Majurec A. Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 04.12.2024.];12(1-2):41-52. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/178845
IEEE
K. Romstein i A. Sekulić-Majurec, "Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali", Pedagogijska istraživanja, vol.12, br. 1-2, str. 41-52, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/178845. [Citirano: 04.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 114 Kb
str. 54-54
preuzimanja: 198
citiraj
APA 6th Edition
Romstein, K. i Sekulić-Majurec, A. (2015). Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 41-52. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/178845
MLA 8th Edition
Romstein, Ksenija i Ana Sekulić-Majurec. "Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, br. 1-2, 2015, str. 41-52. https://hrcak.srce.hr/index.php/178845. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Romstein, Ksenija i Ana Sekulić-Majurec. "Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali." Pedagogijska istraživanja 12, br. 1-2 (2015): 41-52. https://hrcak.srce.hr/index.php/178845
Harvard
Romstein, K., i Sekulić-Majurec, A. (2015). 'Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), str. 41-52. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/178845 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Romstein K, Sekulić-Majurec A. Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 04.12.2024.];12(1-2):41-52. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/178845
IEEE
K. Romstein i A. Sekulić-Majurec, "Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali", Pedagogijska istraživanja, vol.12, br. 1-2, str. 41-52, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/178845. [Citirano: 04.12.2024.]
Sažetak
Inkluzija se, kao suvremeni pedagoški koncept, najčešće operacionalizira kroz redoviti sustav odgoja i obrazovanja. U suvremenoj literaturi inkluzija se eksplicira kao poželjna ideologija odgoja i obrazovanja, no postoje i autori koji upozoravaju da odgojno-obrazovne institucije zapravo podržavaju status quo socijalnih relacija što otežava njezinu implementaciju. Zbog toga se u posljednjih pet do deset godina na međunarodnoj razini sve više počelo govoriti o „obrnutoj” inkluziji – uključivanju djece tipičnog razvoja u posebni sustav odgoja i obrazovanja. Zagovaratelji obrnute inkluzije tvrde kako ona omogućuje djeci tipičnog razvoja učenje u kvalitetnijem okruženju iz više razloga: povoljniji je omjer odraslih i djece, postoji više mogućnosti za provođenje individualizacije načina rada i diferencijacije sadržaja rada, te zbog učiteljeve uske specijaliziranosti za učenje i poučavanje. S druge strane, obrnuta inkluzija djeci s teškoćama u razvoju omogućuje širenje socijalne mreže i stjecanje kompetencija potrebnih za svakodnevno socijalno funkcioniranje. Konkretnim praćenjem načina odgojno-obrazovnog rada u posebnom sustavu odgoja i obrazovanja zapažen je povoljniji omjer djece i odraslih, bolja diferencijacija nastavnih sadržaja te dominacija individualiziranog pristupa učeniku, uz korištenje specifčnih didaktičkih, audio-vizualnih sredstava i pomagala. Sve to ukazuje na postojanje resursa unutar postojećeg posebnog sustava odgoja i obrazovanja koji mogu odgovoriti na pedagoške pretpostavke obrnute inkluzije.
Ključne riječi
inkluzija; obrnuta inkluzija; poseban sustav odgoja i obrazovanja; kvaliteta odgoja i obrazovanja
Hrčak ID:
178845
URI
https://hrcak.srce.hr/178845
Datum izdavanja:
6.11.2015.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 5.349
*