Skoči na glavni sadržaj

Izlaganje sa skupa

Doprinos tržišnog označavanja hrane (zaštitnog znaka) dohotku proizvođača

Walter Schiebel ; Institute of Agricultural Economics, University of Agricultural Sciences, Gregor Mendel Strasse 33, A-1180 Vienna, Austria


Puni tekst: hrvatski pdf 11.402 Kb

str. 29-36

preuzimanja: 343

citiraj


Sažetak

Liberalizacija tržišta hrane dovela je do porasta asortimana proizvoda i njihova izbora u veleprodaji i maloprodaji. To je uzrokovalo jače posvećivanje pozornosti potrošača označavanju ili etiketiranju proizvoda prilikom odlučivanja o kupnji. Pri tome najvažniju ulogu imaju podaci o datuma proizvodnje i roka trajanja, nakon toga cijena te zemljom podrijetla (ili zemlja proizvođača). Porast zanimanja potrošača za oznake na prehrambenim proizvodima potvrđuje i činjenica da je u razdoblju od tri godine (1993-1996) dva puta povećana učestalost čitanja informacije o zemlji podrijetla ili zemlji proizvođača.
Empirijske studije provedene na Sveučilištu poljoprivrednih znanosti u Beču pokazale su kako navođenje informacije o zemlji podrijetla omogućava da regionalni specijaliteti osiguraju svoj udjel u "potrošačkoj košari", bilo trgovaca hranom (supermarketi, restorani) ili krajnjih potrošača. Ovime se tako može pridonijeti porastu dohotka od poljoprivrede na regionalnoj razini.

Ključne riječi

prehrambeni proizvod; označavanje; zemlja podrijetla; dohodak

Hrčak ID:

179166

URI

https://hrcak.srce.hr/179166

Datum izdavanja:

1.2.2001.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.200 *