Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20867/thm.12.2.2
PRIMJENA KORPUSNE LINGVISTIKE U OPISU IDEOLOGIJA KORPORACIJA
Renata Fox
; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia
Sažetak
Ovaj rad koristi korpusnu lingvistiku za istraživanje ideologija korporacija Fortuna 500 institucionaliziranih u izjavama o misiji tih organizacija. Koristi se kvalitativna i kvantitativna metodologija. Kvalitativna metodologija primijenjena je kod semantike korporacijske ideologije. Točnije, kvalitativna metodologija objašnjava ideje, uvjerenja, značenja i pojmove koji se nalaze u izjavama o misiji, veze između tih ideja, uvjerenja, značenja i pojmova te društva, kao i što tim idejama, značenjima i pojmovima daje smisao.
Kvantitativna metodologija primijenjena je kod opisa i usporedbi korporacijskih ideologija zasnovanih na korpusnom pristupu te računalnoj analizi teksta korpusa izjava o misiji. Analiza je pokazala da korporacije koriste ideologiju kako bi stvorile simbolički univerzum: “matricu svih društvenih i individualnih značenja” koja određuje značenje korporacije i njezinih interesnih grupa.
Ključne riječi
korpusna lingvistika; ideologija korporacije; javni diskurs korporacije; defoltni žanr; izjava o misiji; simbolički univerzum
Hrčak ID:
181221
URI
Datum izdavanja:
30.12.2006.
Posjeta: 1.324 *