Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.20867/thm.12.2.11
BENCHMARKING I UPRAVLJANJE KVALITETOM TURISTIČKIH DESTINACIJA
Dobrica Jovičić
; Faculty of Mathematics and Natural Sciences, University of Niš, Serbia,
Vanja Ivanović
; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia
Sažetak
U uvjetima sve veće konkurencije na tržištu, proces samo-ocjenjivanja je jedan od najvećih izazova za menadžere poduzeća i drugih organizacija. Spomenuti proces oslikava bit benchmarking-a: vidi što drugi rade da bi postao najbolji. Složenost i značaj definiranja kvalitete u turizmu nameće potrebu stalnog praćenja tržišnih trendova, iz čega proizlazi i neophodnost stalne usporedbe sa najboljim konkurentima na globaliziranom turističkom tržištu. Uvid u raspoloživu literaturu pokazuje da se benchmarking modeli u turizmu mogu svrstati u dvije glavne grupe: hotelski modeli i destinacijski modeli, koji su predmet ovog rada.
Kontinuirano praćenje percepcije turista o performansama turističkih destinacija ima važnu ulogu u ocjeni i međusobnom uspoređivanju destinacija i kvalitete njihove ponude koju plasiraju na tržištu. U skladu sa tim, u radu je naglasak stavljen na metode benchmarking-a zasnovane na praćenju i mjerenju zadovoljstva turista, kao bitnog instrumenta za upravljanje potpunom kvalitetom turističkih destinacija.
Ključne riječi
benchmarking; menadžment; kvaliteta; turizam; destinacija
Hrčak ID:
181230
URI
Datum izdavanja:
30.12.2006.
Posjeta: 1.975 *