Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.20867/thm.12.2.12
PLANIRANJE TURISTIČKOG RAZVOJA GRADA: NAČELA I SPECIFIČNOSTI
Dora Smolčić Jurdana
; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia
Zrinka Sušilović
; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia
Sažetak
Suvremeni trendovi na svjetskom turističkom tržištu ukazju na rastući broj turista kojima su privlačni upravo gradovi kao turističke destinacije. Taj proces se posebno ističe nakon 1980-tih godina. Urbani turizam, dakle, pokazuje tendenciju stalnog rasta, a za turističko tržište posebno su atraktivni europski gradovi. Lokalne vlastiu u gradovima uvidjele su da turizam može imati značajnu ulogu u ukupnom ekonomskog razvoju grada. Najveći broj objekata u gradovima koriste istodobno i turisti i lokalno stanovništvo, stoga unapređenje
kvalitete tih objekata istidobno povećava kvalitetu turističke ponude, ali i kvalitetu života lokalnog stanovnišva.
Plan razvoja turizma grada treba biti pripreman kao integralni dio globalnog ekonomskog i društvenog razvoja grada, s glavnih ciljem integriranja turizma u postojeće ekonomsko okruženje grada, uz prevenciju potencijalnih konfliktnih situacija. Turistički razvoj grada zahtijeva mrežu kooperativnih odnosa između lokalne vlasti, turističke organizacije, turističkih agencija i različitih organizacija/institucija u gradu.
Realizacija projekata podrazumijeva različite oblike javno-privatnog partnerstva.
U radu se analiziraju glavna obilježja, načela i ciljevi razvoja turizma uu gradovima.
Ključne riječi
turističko planiranje; razvoj turizma u gradovima
Hrčak ID:
181232
URI
Datum izdavanja:
30.12.2006.
Posjeta: 6.774 *