Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.20867/thm.11.2.9

TEHNIKE PREGOVARANJA U PRODAJI HOTELSKIH KAPACITETA

Darko Lacmanović ; Faculty of Tourism, Hospitality and Trade - Bar, Serbia and Montenegro


Full text: english pdf 2.468 Kb

page 99-110

downloads: 3.780

cite


Abstract

Tradicionalne dužnosti menadžmenta prodaje dramatično se mijenjanju, dinamikom ponašanja kupaca, automatizacijom prodaje, osposobljavanjem prodavaoca i promjenama ka novim marketinškim kanalima. Prodajni mkovodioci na ugostiteljskom tržištu su suočeni sa mnogim izazovima kao što je neposredna operativna aktivnost na terenu sa malom administrativnom pomoći uprave i rad sa »zategnutim« klijentima. Sa pojavom paradigme socijalnih odnosa u marketing, pregovaranje može biti uočeno kao potrošački napori (1) da učestvuju u razvijanju željene konfiguracije proizvoda, (2) da osiguraju dragocjenu marketinšku informaciju, i (3) da postanu dugoročni koproducenti marketing miksa poduzeća. Pregovaranje i njegove tehnike su sastavni dio načina na koji se obavljaju prodajne aktivnosti, posebno u hotelijerskom biznisu. Pregovaranje u osnovi može biti konfliktno i beskonfliktno. Primjer konfliktnog pregovaranja je situacija overbukinga.
Primjer beskonfliktnog pregovaranja je prodaja hotelskih kapaciteta, posebno prodaja putem alotmanskog zakupa. Tradicionalne dužnosti menadžmenta prodaje dramatično se mijenjanju, dinamikom ponašanja kupaca, automatizacijom prodaje, osposobljavanjem prodavaoca i promjenama ka novim marketinškim kanalima. Prodajni mkovodioci na ugostiteljskom tržištu su suočeni sa mnogim izazovima kao što je neposredna operativna aktivnost na terenu sa malom administrativnom pomoći uprave i rad sa »zategnutim« klijentima. Sa pojavom paradigme socijalnih odnosa u marketing, pregovaranje može biti uočeno kao potrošački napori (1) da učestvuju u razvijanju željene konfiguracije proizvoda, (2) da osiguraju dragocjenu marketinšku informaciju, i (3) da postanu dugoročni koproducenti marketing miksa poduzeća. Pregovaranje i njegove tehnike su sastavni dio načina na koji se obavljaju prodajne aktivnosti, posebno u hotelijerskom biznisu. Pregovaranje u osnovi može biti konfliktno i beskonfliktno. Primjer konfliktnog pregovaranja je situacija overbukinga.
Primjer beskonfliktnog pregovaranja je prodaja hotelskih kapaciteta, posebno prodaja putem alotmanskog zakupa.

Keywords

menadžment prodaje; hotel; ugostiteljsko tržište; pregovaranje

Hrčak ID:

181321

URI

https://hrcak.srce.hr/181321

Publication date:

30.12.2005.

Article data in other languages: english

Visits: 5.082 *