Pregledni rad
https://doi.org/10.20867/thm.11.2.13
ULOGA NAUTIČKOG TURIZMA U REPOZICIONIRANJU TURIZMA ISTARSKE ŽUPANIJE
Daniela Gračan
orcid.org/0000-0002-3847-7280
; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia
Sažetak
Istra se u posljednjem desetljeću profilirala u vodeću turističku destinaciju, a ideja vodilja je repozicioniranje turizma Istre na inozemnom turističkom tržištu. Međutim, unatoč naporima koja se u tom smjeru ulažu, istraživanja pokazuju da je još uvijek glavni motiv dolaska turista u ovu destinaciju “sunce i more”, a relativno je mali broj turista koji u Istarsku županiju dolaze zbog ostalih atraktivnosti i sadržaja, poput nautičkog turizma. Slikovitost istarske obale, te niz mjesta bogatih kulturno-povijesnom baštinom nude idealne preduvjete za razvoj ovog oblika turizma, kao i za ulazak u tržišnu nišu na području sporta, odmora i doživljaja.
Ključni kriterij koji nautički turizam razlikuje od "općeg turizma" je rekreacija i razonoda na plovnom objektu i vodi, kao motiv za turističko putovanje. No, za nautički turizam je vezana i široka lepeza sportsko-rekreacijskih sadržaja na vodi (jedrenje, jedrenje na dasci, ronjenje, skijanje na vodi, veslanje, plivanje, i sl.), ali i na kopnu, koji gostima pružaju mogućnost aktivno odmora, u skladu s potrebama suvremenog turiste. U posljednja tri desetljeća nautički turizam pokazuje značajke jednog od najekspanzivnijih oblika turističke rekreacije, pa time i turističkog prometa, što turističkim destinacijama, kao što je Istra daje velike mogućnosti turističkog uzleta. U skladu s navedenim kao nužnost se nameće istraživanje potražnje na području nautičkog turizma te njegovo “jače” uključivanje u turistički proizvod Istre.
Ključne riječi
nautički turizam; repozicioniranje; turistički proizvod Istarske županije
Hrčak ID:
181328
URI
Datum izdavanja:
30.12.2005.
Posjeta: 1.776 *