Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.20867/thm.10.3-4.7
MENADŽMENT TURIZMA U NACIONALNIM PARKOVIMA
Dobrica Jovičić
; Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Nišu, Srbija i Crna Gora
Vanja Ivanović
; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia
Sažetak
Obuhvaćajući, najčešće, velike i nenaseljene prostome cjeline, sa visokim stupnjem očuvanosti prirodne sredine, nacionalni parkovi spadaju među najznačajnije turističke
vrijednosti, pružajući mogućnost najsvestranijeg turističkog aktiviranja. Međutim, turizam je po svojoj prirodi dinamična i disperzivna aktivnost, sklona stihiji i degradiranju prirodne sredine, ako nije dobro programski utemeljena i kontrolirana prikladnim planskim i organizacijskim mjerama. Imajući to u vidu, u radu su analizirani osnovni elementi suvremenog upravljanja turizmom u nacionalnim parkovima, čija primjena treba dovesti do maksimiziranja pozitivnih, a minimiziranja negativnih efekata, u ovim atraktivnim ali ekološki osjetljivim prirodnim dobrima.
Ključne riječi
turizam; menadžment; marketing; nacionalni park; zaštićeno prirodno dobro; održivi razvoj
Hrčak ID:
181425
URI
Datum izdavanja:
30.12.2004.
Posjeta: 2.971 *