Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20867/thm.9.2.8

INOVATIVNI TURISTIČKI PROIZVOD U FUNKCIJI HOTELSKE INDUSTRIJE

Slobodan Ivanović ; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 5.026 Kb

str. 79-95

preuzimanja: 672

citiraj


Sažetak

U hotelskoj industriji vrlo često susrećemo više imitatora nego inovatora. Mali je broj hotelskih poduzeća koji su samo kontinuirano inovatori glede usluga. Kreativni imitatori doprinose difuziji inovacije i boljem podmirenju potreba nekih segmenata na turističkom tržištu. Oni uočavaju moguća poboljšanja na turističkom proizvodu ili usluzi koji su predmet inovacije - mijenja se neki atribut koji povećava njihovu vrijednost za domaće ili strane goste. Zato se drži da kreativna imitacija počinje prije na turističkom tržištu nego na turističkom proizvodu ili usluzi.
Proces globalizacije svjetskog gospodarstva, a time i hotelske industrije, nameće način razmišljanja koji u publicistici nazivaju « promjena je konstantna potreba», ili jače naglašeno «inovirati ili nestati s gospodarstvene scene». Sve što je različito predstavlja promjenu, a inovacija je prihvaćanje ideja glede usluga koje su nove za hotelsko poduzeće koje ih prihvaća. Inovativna promjena, s obzirom da narušava postojeće stanje stvari u hotelskom poduzeću, izaziva otpore od nekih članova organizacije.
Strategijski način razmišljanja potreban je hotelskom poduzeću, kako ono ne bi bilo zatečeno efektima promjena u mikro i makro sredini svog djelovanja i rada. Naime, problemi za hotelsko poduzeće nastaju kada promjene u hotelskoj industriji nisu praćene prilagođavanjem poduzeća na adekvatan i prihvatljiv način. Nepovoljne promjene u takvoj sredini i nesposobnost reagiranja hotelskog poduzeća na njih stvaraju nesklad
između potencijala (smještajnih i ostalih kapaciteta) i zahtjeva hotelske industrije tj. turističkog tržišta na kojem se pojavljuje.

Ključne riječi

inovator; inovacije turističkih proizvoda i usluga; inovativno hotelsko poduzeće; inovativna strategija

Hrčak ID:

181471

URI

https://hrcak.srce.hr/181471

Datum izdavanja:

30.12.2003.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.057 *