Prethodno priopćenje
Mediji i (de)mitologizacija
Damir Kukić
; Sveučilište u Zenici, Filozofski fakultet, BiH
Sažetak
Mediji u suvremenom društvu doprinose stvaranju novih mitova. Neki od tih mitova nastaju unutar industrije zabave i kulture slavnih osoba (celebrity kultura). Nove medijske zvijezde, bez obzira na vijek trajanja, djeluju kao dio zvjezdane strategije (star strategy). Ali, mediji sudjeluju, kao element kulturološke matrice, i u stvaranju novih političkih mitova. U etnonacionalnim i zatvorenim društvima ti mitovi funkciniraju kao temelji za ujedinjenje nacije i određenje njena identiteta. Njihova uloga je i da kroz modeliranje slika iz prošlosti stvore sliku svijeta u kojoj su pripadnici drugih kultura i nacija prikazani kao neprijatelji.
Ključne riječi
mediji; mitovi; kultura; ideologija; etnonacionalno
Hrčak ID:
181550
URI
Datum izdavanja:
16.5.2017.
Posjeta: 2.995 *