Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20867/thm.3.1.3
Psihografijsko segmentiranje turista u Austriji tijekom ljetnih mjeseci
Sara Dolnicar
; Institut für Tourismus und Freizeitwirtschaft, Wirtschaftsuniversität Wien, Österreich
Sažetak
Segmentiranje tržišta tvori podlogu za efikasne marketinške akcije. Identifikacija segmenata turista omogućava ciljano usmjerenje tzv. Marketing-mix-a. U prezentiranom istraživanju vrši se identifikacija različitih profila turista unutar ljetne sezone u Austriji, te takvo istraživanje služi kao podloga za obradu tržišta. Anketom provedenom u Austriji (ÖGAF) u sezoni 1994, 7864 anketiranih osoba trebalo je ocijeniti 22 faktora za uspješno provođenje godišnjeg odmora, te takav upitnik predstavlja kroz "Self Organizing Feature Maps" kao i tzv. "K- means Clustering", psihografijsku taksonomiju navedenog. Rezultati otkrivaju postojanje sedam segmenata godišnjeg odmora koji se jasno razlikuju prema primjeni u mjestima za godišnji odmor. Time se najveća grupacija, tj. grupa onih gostiju koji su u potrazi za mirom i tišinom, dijeli na daljnje podgrupe.
Ključne riječi
klasifikacija turista; psihografijska taksonomija; segmenti godišnjeg odmora; Self Organizing Feature Maps
Hrčak ID:
182365
URI
Datum izdavanja:
30.6.1997.
Posjeta: 1.407 *