Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.20867/thm.3.1.9
Umirovljenici kao tržište budućnosti hrvatskog hotelijerstva
Franco Peruza
; HTC Hotel Touristik Consulting München, Deutschland
Sažetak
Dok se u hrvatskom hotelijerstvu „penzioneri“ još uvijek u najboljem slučaju smatraju kao posljedni potencijal za popunjenje mrtve sezone, u emitivnim (i receptivnim) zemljama zapadne Europe se u međuvremenu potpuno promjenila slika „seniora“. U Njemačkoj se očekuje porast udjela stanovništva preko 60 godina na jednu četvrinu ukupne populacije u narednih 12 godina.
Većina njih raspolaže s prihodima i financijskim rezervama za putovanja, o čemu svjedoči i znatno povećanje intenziteta putovanja seniora. Naročito na odmoru ovi „mladi starci“ aktivno koriste ponude modernog „društva slobodnog vremena“ (Freizeitgesellschaft).
Uz pomoć marketinga primjerenog potrebama i očekivanjima starijih turista u svim fazama (oblikovanje proizvoda, formiranje cijena, distribucija i komunikacija s tržištem) moguće je učinkovitije iskorištenje izuzetno velikog potencijala ove (usprkos svemu heterogene) grupe putnika. Pri tome u većini slučajeva nisu ni potrebne velike promjene: umjesto izolacije kroz
specijalne „seniorske programe“ seniori traže aktivno sudjelovanje u socijalnom životu i kontakt sa drugim generacijama.
Ključne riječi
turizam; hrvatsko hotelijerstvo; njemačko emitivno tržište; stariji turisti; marketing za ciljne grupe
Hrčak ID:
182371
URI
Datum izdavanja:
30.6.1997.
Posjeta: 1.617 *