Skip to the main content

Original scientific paper

KOMUNIKACIJSKA JEZIČNA KOMPETENCIJA STUDENATA NA POČETKU STUDIJA NJEMAČKOGA JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI

Vesna Bagarić Medve orcid id orcid.org/0000-0001-9049-9295 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Osijek, Osijek, Croatia
Silvija Berkec ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Osijek, Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 400 Kb

page 4-22

downloads: 792

cite


Abstract

Fokus rada predstavlja analiza komunikacijske jezične kompetencije studenata (KJK) prve godine studija njemačkoga jezika i književnosti na Filozofskom fakultetu u Osijeku. Analiza je poduzeta s ciljem utvrđivanja je li KJK studenata u njemačkome jeziku na razini koja je preduvjet za praćenje studijskoga programa. KJK je istražen ispitom iz Njemačkoga jezika na višoj razini državne mature, ECL ispitom i dijagnostičkim ispitom. Dodatne varijable u analizi bile su studentska samoprocjena poznavanja njemačkoga jezika te ocjene iz Njemačkoga jezika na državnoj maturi i u srednjoj školi. Prikupljeni podatci analizirani su primjenom postupaka deskriptivne i inferencijalne statistike. Rezultati upućuju na zaključak da je razina KJK, napose gramatičke kompetencije, kod dijela studenata nedostatna za praćenje programa studija njemačkoga jezika i književnosti. U radu se razmatraju moguća rješenja ovoga problema koji se negativno odražava na studente, ali i na izvedbu aktualnoga studijskoga programa njemačkoga jezika i književnosti.

Keywords

komunikacijska jezična kompetencija; njemački jezik; studenti

Hrčak ID:

183659

URI

https://hrcak.srce.hr/183659

Publication date:

19.4.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.066 *