Izvorni znanstveni članak
KOMUNIKACIJSKA JEZIČNA KOMPETENCIJA STUDENATA NA POČETKU STUDIJA NJEMAČKOGA JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI
Vesna Bagarić Medve
orcid.org/0000-0001-9049-9295
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Silvija Berkec
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Fokus rada predstavlja analiza komunikacijske jezične kompetencije studenata (KJK) prve godine studija njemačkoga jezika i književnosti na Filozofskom fakultetu u Osijeku. Analiza je poduzeta s ciljem utvrđivanja je li KJK studenata u njemačkome jeziku na razini koja je preduvjet za praćenje studijskoga programa. KJK je istražen ispitom iz Njemačkoga jezika na višoj razini državne mature, ECL ispitom i dijagnostičkim ispitom. Dodatne varijable u analizi bile su studentska samoprocjena poznavanja njemačkoga jezika te ocjene iz Njemačkoga jezika na državnoj maturi i u srednjoj školi. Prikupljeni podatci analizirani su primjenom postupaka deskriptivne i inferencijalne statistike. Rezultati upućuju na zaključak da je razina KJK, napose gramatičke kompetencije, kod dijela studenata nedostatna za praćenje programa studija njemačkoga jezika i književnosti. U radu se razmatraju moguća rješenja ovoga problema koji se negativno odražava na studente, ali i na izvedbu aktualnoga studijskoga programa njemačkoga jezika i književnosti.
Ključne riječi
komunikacijska jezična kompetencija; njemački jezik; studenti
Hrčak ID:
183659
URI
Datum izdavanja:
19.4.2017.
Posjeta: 2.131 *