Original scientific paper
https://doi.org/10.15516/cje.v19i2.2411
Nastavničke procjene upotrebe digitalnih medija i konstruktivističke nastave u primarnom i sekundarnom obrazovanju
Milan Matijević
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Tomislav Topolovčan
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Višnja Rajić
orcid.org/0000-0002-5331-835X
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Abstract
Cilj istraživanja bio je ispitati učestalost i motivaciju za upotrebu digitalnih medija u poučavanju i organizaciji konstruktivističke nastave i razlike između nastavnika osnovne i srednje škole (N = 368). Rezultati istraživanja pokazali su da se obje podskupine nastavnika rijetko ili gotovo nikada ne koriste različitim digitalnim medijima s iznimkom čestog korištenja PowerPoint prezentacija. S druge strane, svi nastavnici su pozitivno motivirani za korištenje digitalnih medija u nastavi. I osnovnoškolski i srednjoškolski nastavnici procjenjuju da je nastava koju organiziraju konstruktivistička nastava, s time da je nešto pozitivnije procjenjuju nastavnici osnovnih škola. Pozitivnije vrijednosti i očekivanja od upotrebe digitalnih medija kod obje su skupine nastavnika povezani i s njihovom učestalijom upotrebom u nastavi. I kod osnovnoškolskih i srednjoškolskih nastavnika učestalija je upotreba pojedinih digitalnih medija povezana s nastavom na kojoj učenici suradnički uče i imaju kontrolu nad vlastitim procesom učenja. Na temelju interpretacije rezultata istraživanja opravdano je zaključiti da unatoč pozitivnoj motivaciji za upotrebu digitalnih medija u nastavi, kao i procjenama da je nastava koju nastavnici organiziraju konstruktivistička, generalno nastavnici još uvijek u velikoj mjeri organiziraju nastavu koja je orijentirana na njih ili na predmet, što potvrđuje česta upotreba PowerPoint prezentacija (frontalna nastava). Interpretacije i implikacije rezultata prikazane su u radu.
Keywords
e-učenje; digitalni mediji u nastavi; konstruktivističko učenje; primarno obrazovanje; sekundarno obrazovanje; uloga nastavnika
Hrčak ID:
185486
URI
Publication date:
30.6.2017.
Visits: 3.957 *