Acta Iadertina, Vol. 11 No. 1, 2014.
Izvorni znanstveni članak
Odnos doživljaja sagorijevanja u radu, emocionalne kompetencije i obilježja posla odgajateljica predškolske djece
Dijana Frančešević
; Dječji vrtić „Kustošija“, Zagreb
Joško Sindik
; Institut za antropologiju, Zagreb
Sažetak
Cilj istraživanja bio je pronaći povezanost između sagorijevanja u radu, emocionalnekompetencije i dvije karakteristike posla: socijalne podrške na poslu te mogućnosti kontrolena poslu. Ispitali smo uzorak od 112 odgajateljica četiri zagrebačka dječja vrtića. Nastojalismo utvrditi povezanost između: doživljaja sagorijevanja u radu i emocionalne kompetencije;emocionalne kompetencije i dvije karakteristike posla (socijalne podrške na poslu temogućnosti kontrole na poslu); doživljaja sagorijevanja u radu i navedene dvije karakteristikeposla. Koristili smo instrumentarij: Upitnik za ispitivanje percepcije i doživljaja posla teUpitnik emocionalne kompetencije UEK-45. Rezultati su pokazali da nema statistički značajnepovezanosti između emocionalne kompetencije i doživljaja sagorijevanja u radu, kao niizmeđu emocionalne kompetencije i nekih karakteristika posla (percipirane socijalne podrškei mogućnosti kontrole na poslu). Pronašli smo statistički značajnu pozitivnu povezanostizmeđu doživljaja sagorijevanja u radu i navedenih karakteristika posla. Međutim, ključno jenapomenuti da su sve pronađene statistički značajne povezanosti zapravo vrlo niske.
Ključne riječi
mogućnost kontrole na poslu; odgajateljice; povezanost; socijalna podrška
Hrčak ID:
190115
URI
Datum izdavanja:
14.10.2017.
Posjeta: 4.233 *