Acta Iadertina, Vol. 12 No. 2, 2015.
Izvorni znanstveni članak
Metoda metafore u nastavi likovne kulture
Marijan Richter
; Sveučilište u Zadru, Odjel za nastavničke studije u Gospiću
Sažetak
Ovaj rad polazi od teze da ne postoji apriorna neposrednost u likovnom izrazu. Neposrednostse ostvaruje tek posrednim putem – sredstvima metafore. Metode prenošenja estetskihi etičkih vrijednosti (kalokagatija) u likovnom, glazbenom, plesnom i drugim umjetničkimpodručjima pretežno su zasnovane na metaforičkom jeziku – jeziku slika. Nije riječ o metaforiu užem smislu kao stilskom izražajnom sredstvu u kategoriji tropa, nego se radi o prenošenju(metapherein) kao Metodičkom pristupu – od predstavljanja motiva i teme do motiviranja zakreativni rad. Metafora funkcionira i kao sredstvo za prevladavanje i suzbijanje predrasuda,stereotipa, šablona. Pored razrađenih strategija odgoja i obrazovanja, u likovnoj pedagogiji iandragogiji ostaje otvoreno pitanje procesa prijenosa i posredovanja slika. Ovaj rad razmatrametode prenošenja na dvije razine: 1. U neposrednom radu s učenicima, 2. U neposrednomradu sa studentima koji će postati učitelji.
Ključne riječi
izgled; metafora u likovnosti; mimesis; motivacija za likovni rad; pogled
Hrčak ID:
190136
URI
Datum izdavanja:
18.10.2017.
Posjeta: 3.686 *