Medijske studije, Vol. 8 No. 16, 2017.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.20901/ms.8.16.6
Uloga Facebooka u sentimentalnim odnosima mladih
Elena Družeta
orcid.org/0000-0003-0910-0289
; diplomirala na studiju komunikologije Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu te na studiju sociologije na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu
Nada Zgrabljić Rotar
; Sveučilište u Zagrebu, Hrvatski studiji
Sažetak
Društvene mreže postale su dio ljudske svakodnevice. Njihova velika popularnost i raznoliki utjecaji na korisnike privlače sve veći broj istraživača. U ovom se članku istražuje uloga Facebooka u sentimentalnim odnosima mladih u Hrvatskoj. Svjetske studije jednoglasno potvrđuju da velika izloženost mladih Facebooku može utjecati na ponašanje korisnika i na ljudske odnose općenito, pa tako i na one ljubavne. Upotreba Facebooka dovela je do stvaranja novih, „neprirodnih“ elemenata u sentimentalnim vezama koji vode pojačanoj ljubomori, nepovjerenju, nesigurnosti, opterećenosti i nadziranju partnera. Budući da slična istraživanja nisu do sada provedena u Hrvatskoj, za potrebe ovog rada proveli smo kvantitativno istraživanje metodom ankete na uzorku od 92 studenta komunikologije s Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu te četiri dubinska intervjua sa studenticama s istog studija. Rezultati koje smo dobili pokazuju kako Facebook ima utjecaja na ljubavne veze – od njihova nastanka, razvijanja, održavanja pa sve do samog prekida. Najviše se ističu problemi ljubomore i nadziranja partnera.
Ključne riječi
društvene mreže; Facebook; sentimentalni odnosi; nove tehnologije
Hrčak ID:
192921
URI
Datum izdavanja:
20.12.2017.
Posjeta: 5.400 *