hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.20901/ms.8.16.6

Uloga Facebooka u sentimentalnim odnosima mladih

Elena Družeta   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0910-0289 ; diplomirala na studiju komunikologije Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu te na studiju sociologije na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu
Nada Zgrabljić Rotar ; Sveučilište u Zagrebu, Hrvatski studiji

Puni tekst: hrvatski, pdf (710 KB) str. 78-97 preuzimanja: 559* citiraj
APA 6th Edition
Družeta, E. i Zgrabljić Rotar, N. (2017). Uloga Facebooka u sentimentalnim odnosima mladih. Medijske studije, 8 (16), 78-97. https://doi.org/10.20901/ms.8.16.6
MLA 8th Edition
Družeta, Elena i Nada Zgrabljić Rotar. "Uloga Facebooka u sentimentalnim odnosima mladih." Medijske studije, vol. 8, br. 16, 2017, str. 78-97. https://doi.org/10.20901/ms.8.16.6. Citirano 18.10.2019.
Chicago 17th Edition
Družeta, Elena i Nada Zgrabljić Rotar. "Uloga Facebooka u sentimentalnim odnosima mladih." Medijske studije 8, br. 16 (2017): 78-97. https://doi.org/10.20901/ms.8.16.6
Harvard
Družeta, E., i Zgrabljić Rotar, N. (2017). 'Uloga Facebooka u sentimentalnim odnosima mladih', Medijske studije, 8(16), str. 78-97. https://doi.org/10.20901/ms.8.16.6
Vancouver
Družeta E, Zgrabljić Rotar N. Uloga Facebooka u sentimentalnim odnosima mladih. Medijske studije [Internet]. 2017 [pristupljeno 18.10.2019.];8(16):78-97. https://doi.org/10.20901/ms.8.16.6
IEEE
E. Družeta i N. Zgrabljić Rotar, "Uloga Facebooka u sentimentalnim odnosima mladih", Medijske studije, vol.8, br. 16, str. 78-97, 2017. [Online]. https://doi.org/10.20901/ms.8.16.6

Sažetak
Društvene mreže postale su dio ljudske svakodnevice. Njihova velika popularnost i raznoliki utjecaji na korisnike privlače sve veći broj istraživača. U ovom se članku istražuje uloga Facebooka u sentimentalnim odnosima mladih u Hrvatskoj. Svjetske studije jednoglasno potvrđuju da velika izloženost mladih Facebooku može utjecati na ponašanje korisnika i na ljudske odnose općenito, pa tako i na one ljubavne. Upotreba Facebooka dovela je do stvaranja novih, „neprirodnih“ elemenata u sentimentalnim vezama koji vode pojačanoj ljubomori, nepovjerenju, nesigurnosti, opterećenosti i nadziranju partnera. Budući da slična istraživanja nisu do sada provedena u Hrvatskoj, za potrebe ovog rada proveli smo kvantitativno istraživanje metodom ankete na uzorku od 92 studenta komunikologije s Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu te četiri dubinska intervjua sa studenticama s istog studija. Rezultati koje smo dobili pokazuju kako Facebook ima utjecaja na ljubavne veze – od njihova nastanka, razvijanja, održavanja pa sve do samog prekida. Najviše se ističu problemi ljubomore i nadziranja partnera.

Ključne riječi
društvene mreže; Facebook; sentimentalni odnosi; nove tehnologije

Hrčak ID: 192921

URI
https://hrcak.srce.hr/192921

[engleski]

Posjeta: 1.383 *